پوشاندن کاپشن به کودک در صندلی ماشین؛ خطرناکترین اشتباه رایج - مجله‌ی کودکو

پوشاندن کاپشن به کودک در صندلی ماشین؛ خطرناکترین اشتباه رایج

چرا باید موقع سوار شدن به صندلی ماشین کاپشن را از تن کودک دربیاورید؟

پوشاندن کاپشن به کودک موقع نشستن روی صندلی ماشین اشتباهی رایج است. در این مطلب به شما می‌گوییم که چرا باید لباس‌های ضخیم زمستانی را قبل از قرار دادن کودک روی صندلی ماشین دربیاورید. علاوه بر این، چند راه جایگزین و ایمن برای گرم نگه داشتن کودک در ماشین به شما پیشنهاد می‌دهیم. ما می‌دانیم که حفاظت از کودک و ایمنی او اولین اولیت شماست؛ ایمنی او در مدرسه، تعطیلات، خانه، یا در ماشین. هرچه باشد به دلیل امن نگه داشتن دختر یا پسرتان در ماشین صندلی ماشین نصب کرده‌اید. حالا درباره‌ی این موضوع صحبت می‌کنیم که چرا پوشاندن کاپشن موقع نشستن روی صندلی ماشین خطرناک است. وقتی دمای هوا کاهش پیدا می‌کند، شما با پوشاندن کاپشن از کودک دربرابر سرمای محیط بیرون محافظت می‌کنید، درآوردن کاپشن از تن کودک موقع نشستن روی صندلی ماشین شاید به ذهن همه‌ی ما نرسد. در هنگام تصادف یا حتی ترمزی محکم، اگر کودک کاپشن به تن داشته باشد، ممکن است بندهای مهار صندلی روی بدنش محکم بسته نشوند. در نتیجه، صندلی ماشین نمی‌تواند آن طوری که طراحی شده است کودک را محکم نگه دارد.

چرا پوشیدن لباس‌های زمستانی ضخیم موقع نشستن روی صندلی ماشین خطرناک است؟

داخل اغلب کاپشن‌ها با کرک یا پَر پر شده است، برای اینکه با ایجاد لایه‌ای از هوا بین کودک و سرمای بیرون، او را گرم نگه دارد. هرچند، وقتی کودک را با چنین کاپشنی روی صندلی ماشین بگذارید، ضخامت کاپشن ممکن است نگذارد بندهای مهار صندلی، نزدیک به بدن کودک و سفت بسته شوند. موقع حادثه که کودک به بیرون صندلی و به طرف بندهای مهار پرت می‌شود، فشار آن قدر زیاد است که هوای بین کاپشن ازاد می‌شود. و این باعث می‌شود کودک فضای خیلی زیادی برای حرکت داشته باشد، چون بندهای مهار به اندازه‌ی کافی محکم بسته نشده‌اند تا او را سرجایش نگه دارند. بنابراین، وقتی در فصل زمستان کودک را سوار ماشین می‌کنید، توصیه می‌کنیم که حتماً کاپشن او را داخل ماشین از تنش دربیاورید.

پنج تا ده دقیقه قبل از حرکت، بطری آب داغی را روی صندلی کودک قرار دهید و البته قبل از استفاده از صندلی آن را بردارید

پنج تا ده دقیقه قبل از حرکت، بطری آب داغی را روی صندلی کودک قرار دهید، اینگونه دیگر کودک روی سطح سرد نمی‌نشیند. درعوض، گرمای بیشتری را از پایین حس می‌کنند.

لباس‌های پشمی به او بپوشانید

این جنس بدون اینکه زیادی ضخیم باشد، گرمای خوبی فراهم می‌کنند و بندهای مهار ایمنی می‌توانند محکم بسته شوند.

بعد از بستن بندهای مهار، کاپشن را برعکس بپوشانید

کودک را بدون کاپشن روی صندلی ماشین بگذارید و بندهای مهار را محکم ببندید. بعد، می‌توانید کاپشن را روی کودک بیندازید. اینگونه بدون اینکه کاپشن بین کودک و صندلی ماشین قرار بگیرد، از کودک در برابر سرما محافظت می‌شود.

پتوی اضافه در ماشین داشته باشید

بعد از بستن بندهای مهار ایمنی، پتویی را روی بدن کودک بکشید. این کار او را گرم نگه می‌دارد و امنیتش هم در طول سفر حفظ می‌شود.

به کودک پانچو بپوشانید و قسمت پشتش را روی صندلی بیندازید

اگر کودک پانچو به تن دارد، می‌توانید قسمتی را که از پشتش آویزان می‌شود، روی صندلی ماشین بیندازید و قسمت جلو را هم روی بندهای مهار. اینگونه می‌توانید زیر پانچو فضایی گرم برایش فراهم کنید و همچنین خیالتان راحت باشد که هیچ لایه‌ی ضخیمی مانع سفت بسته شدن بندهای مهار نمی‌شود. و یا می توانید به جای پانچو، روی پتویی نازک، قسمتی را برای جای سر کودک ببرید. اما حتما باید مطمئن شوید که قسمت پشت پانچو یا پتو روی صندلی ماشین آزاد قرار بگیرد و اصلا به هیچ جایی گیر نکند. منبع: besafe.com

نظر بگذارید