آشنایی با انواع بالش های بارداری و مشخصات آنها

آشنایی با انواع بالش بارداری

بارداری از دورانی است که در آن خواب مادران اهمیت زیادی دارد تا جنین بتواند به‌خوبی رشد کند. از طرف دیگر، خوابیدن در این دوران، سختی‌هایی به همراه دارد و مانند روزهای دیگر زندگی آسان نیست. استفاده از بالش بارداری در این مواقع کمک‌کننده است و تا اندازه زیادی سبب می‌شود که مادران خواب راحتی را تجربه کنند.

در این مقاله از کودکو قصد داریم در مورد انواع بالش‌ های بارداری صحبت کنیم. در ادامه می‌گوییم چرا زنان باردار باید از بالش بارداری استفاده کنند و ۳ مدل از این محصول را برایتان نام می‌بریم و در موردشان توضیح می‌دهیم. پس، برای آشنایی بیشتر، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

انواع بالش بارداری چیست؟

بالش بارداری انواع مختلفی دارد که هدف کلی از تولید آن‌ها راحتی و ایجاد وضعیتی بهتر در هنگام خواب مادر باردار است. به طور کل 3 نوع بالش بارداری در بازار وجود دارد که هر زن باردار باتوجه‌به وضعیت خود یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کند. در ادامه به معرفی کامل هرکدام از این مدل‌ها می‌پردازیم. این 3 نوع بالش عبارتنداز:

بالش بارداری U شکل: به علت شباهت این بالش به حرف انگلیسی U به این نام شناخته می‌شود؛

بالش بارداری C شکل: به دلیل اینکه به شکل حرف انگلیسی Cاست، به این نام شناخته می‌شود؛

بالش بارداری هوشمند:  از جنس فوم هوشمند ساخته شده است.

بالش بارداری u بهتره یا c

بالش بارداری U چیست؟

همان‌طور که از اسم این محصول مشخص است، ظاهر آن به شکل یو انگلیسی است. ارتفاع این بالش در حدود ۱۲ تا ۱۵ سانتی‌متر بالاتر از سطح زمین است. بالش ویژه زنان باردار به شکل U ، تمام بدن زن باردار را درگیر می‌کند و مشکلی در پا، لگن و گردن پیش نمی‌آید. در این شرایط، مقدار فشاری که به جنین داخل بدن مادر وارد می‌شود، کاهش می‌یابد.

اگر مادری هستید که عادت دارید به پشت بخوابید، این بالش مناسب شما است؛ زیرا هنگام بارداری امکان خوابیدن به پشت به دلیل وجود احتمال خفگی جنین وجود ندارد؛ بنابراین تولیدکنندگان این محصول با تولید آن به کمک شما آمده‌اند تا مشکلی از این بابت نداشته باشید.

بالش بارداری C چیست؟

اگر مادری هستید که بیشتر به پهلو می‌خوابید، این بالش برایتان مناسب‌تر است. طبق ظاهر این محصول که به‌صورت C انگلیسی طراحی و تولید شده است، شکم و پهلوی شما را درگیر می‌کند و مشکلی برای پاها، کمر و شکم شما پیش نخواهد آمد. یک قسمت آن میان پاهایتان قرار می‌گیرد و گردن و سرتان هم به‌‌درستی در جای خودش قرار می‌گیرد.

بالش بارداری هوشمند چیست؟

علاوه بر مدل‌هایی که در بالا معرفی کردیم، بالش دیگری هم وجود دارد که آن را به نام بالش بارداری هوشمند می‌شناسند. این بالش از جنس فوم هوشمند ساخته شده است. زمانی که شما روی این بالش قرار می‌گیرید، مچاله نمی‌شود و شکل خود را حفظ می‌کند. این موضوع کمک می‌کند تا از تغییر فرم شانه جلوگیری شود و مانع از ایجاد خستگی در ناحیه گردن و شانه شما شود. در تولید این نوع محصول هم به موضوع بو و تعریق توجه شده است؛ این بالش را طوری طراحی کرده‌اند که ضد بو باشد و حساسیتی برای مادران باردار عزیز نیاورد؛ بنابراین، هنگام قرارگرفتن روی آن، امکان عرق کردن و خیس شدن این بالش وجود ندارد.

عکس بالش بارداری

کدام یک از انواع بالش بارداری بهتر است؟

ممکن است این سؤال برایتان پیش آید که بالش بارداری U بهتره یا C و شما جواب آن را ندانید. یا حتی ممکن است در انتخاب این دو نوع بالش با نوع هوشمند دچار تردید شوید. جالب است بدانید که هرکدام از این دو نوع بالش، ویژگی منحصر به خودشان را دارند که قبلاً آن‌ها را معرفی کرده‌ایم و شما باید باتوجه‌به شرایط جسمی خود و وضعیت جنین تصمیم بگیرید که کدام مورد برای راحتی و سلامتتان مناسب‌تر است. پزشک شما نیز می‌تواند در این مورد راهنمای خوبی باشد؛ زیرا او نسبت به وضعیت شما و جنینتان اطلاع و آگاهی کافی دارد و می‌تواند بهترین مشاوره را ارائه دهد.

پس از آنکه متوجه شدید کدام نوع بالش بارداری برای شما مناسب است، بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید تا در خرید بالش بارداری بهترین تصمیم را بگیرید:

  • جنس بالش بارداری؛
  • قابل شست‌وشو و دارای روکش جداشونده؛
  • کیفیت بالای تولید و جنس مرغوب؛
  • بودجه موردنظر؛
  • وزن مادر؛
  • تولیدشده توسط برند محبوب و شناخته‌شده.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی بر آن شد تا شما را با انواع بالش بارداری و ویژگی‌های آن‌ها آشنا کنیم. بعضی از آن‌ها از الیاف ترک و پلی‌استر ساخته می‌شوند و جنس بعضی از آن‌ها کتان است. همچنین ضدتعریق و ضد بو بودن آن‌ها هم بسیار مهم است و کمک می‌کند تا مادران باردار خواب راحتی را تجربه کنند. توجه داشته باشید که استفاده از بالش بارداری را به هنگام وقوع درد در ناحیه لگن، گردن یا کمرتان موکول نکنید. از همان ابتدای بارداری این محصول را تهیه کنید تا دچار مشکلات این‌چنینی نشوید.

منبع: وب سایت فروشگاهی سیسمونی کودکو

 

نظر بگذارید