خانواده فقط یک چیز مهم نیست، خانواده همه چیز است - مجله‌ی کودکو

خانواده فقط یک چیز مهم نیست، خانواده همه چیز است

چندی پیش پستی در اینستاگرام کودکو منتشر کردیم درباره اینکه “خانواده فقط یک چیز مهم نیست، خانواده همه چیز است“. این پست لایک ها و کامنت های زیادی گرفت که یادآور ارزش خانواده برای ما بود.
خانواده

خانواده

سال هاست که انسان ها به دنبال راز زندگی بهتر بوده اند. در یکی از سخنرانی های TED که جزو پربازدیدترین سخنرانی ها بوده، پاسخ این خواسته به زیباترین نحو داده شده است که ما آن را با شما به اشتراک می گذاریم: چه چیزی منجر به خوشحالی واقعی و سلامتی می شود؟ شاید شما هم مانند بسیاری از افراد بگویید ثروت و یا شهرت. همیشه از ما خواسته اند که سخت کار و تلاش کنیم تا بیشتر به دست بیاوریم. شاید فکر کنیم که این ها چیزهایی هستند که برای داشتن زندگی خوب باید به دنبالشان برویم. ولی آیا ثروت و شهرت، راز نهایی رسیدن به خوشحالی و سلامتی هستند؟

دانشگاه هاروارد در یکی از منحصر به فردترین مطالعات در زمینه رشد انسانی، زندگی ۷۲۴ مرد را به مدت ۷۵ سال متوالی از دوران نوجوانی تا سالمندی برای رسیدن به این پاسخ بررسی کرد. رابرت والدینگر، چهارمین سرپرست این مطالعه است. او در این تحقیق به داده ها و اطلاعاتی درباره عوامل احساس خوشحالی واقعی و رضایت از زندگی دسترسی داشت. او نتیجه این مطالعه نادر را در سخنرانی اخیر خود در TED در نوامبر ۲۰۱۵ این چنین اعلام کرد:
خانواده

خانواده

هاروارد نتیجه تمامی بررسی ها و ده ها هزار صفحه تحقیق و داده را اعلام کرد و واضح ترین پیام این مطالعه ۷۵ ساله این بود:

۱) مهم ترین چیزی که منجر به سلامتی و خوشحالی واقعی می شود، داشتن رابطه خوب با همسر، خانواده و دوستان است.

مطالعات نشان داد که مردانی که در ۵۰ سالگی روابط بهتری با خانواده و دوستان داشته و یا به یک جامعه احساس تعلق می کنند، در ۸۰ سالگی خوشحال تر و سالم ترند.
۲) تعداد دوستان و یا فقط بودن در رابطه مهم نیست، بلکه کیفیت رابطه هم با اهمیت است . سلامت روحی و جسمی شرکت کنندگان در ۸۰ سالگی بیش از آنکه به سطح کلسترول آن ها در ۵۰ سالگی مرتبط باشد، به رضایت آن ها در روابط خانوادگی اشان مرتبط بود.
۳) داشتن روابط خوب فقط به سلامت جسم ما کمک نمی کند، بلکه از مغز هم محافظت می کند. مردان این تحقیق که رابطه های سالم و مستحکم داشتند و می توانستند در مواقع نیاز بر اطرافیان خود تکیه کنند، در ۸۰ سالگی مغز سالم تر و هوشمندتری در مقایسه با سایر شرکت کنندگان داشتند.
خانواده

خانواده

والدینگر همچنین به راهکار هایی برای رسیدن به رابطه ی بهتر خانوادگی اشاره کرد:

  • وقتی را که صرف گشتن در دنیای مجازی می کنید، به عزیزان تان اختصاص دهید.
  • با خانواده خود کارهای خاص و جدید انجام دهید؛ با هم قرار شام بگذارید و پیاده روی کنید.
  • به دوست یا فامیلی که چند وقتی است با او صحبت نکرده اید، زنگ بزنید.
خانواده

خانواده

مارک تواین، بیش از یک قرن پیش وقتی به زندگی و گذشته اش فکر می کرد، این چنین نوشت: “زندگی آنقدر کوتاه است، که زمانی برای مجادله، عذرخواهی و حسادت نیست؛ فقط زمانی برای عشق ورزیدن و فقط یک لحظه برای سخن گفتن از آن .” زندگی خوب با روابط خوب ساخته می شود. وقتی این راز اینقدر ساده است، چرا عملی کردن آن کار دشواری به نظر می رسد: خانواده خوشحال و سالم، زمینه مناسب برای رشد کودکان خوشحال و سالم را فراهم می کند. می توانیم به سادگی با تشویق کودکان و الگو بودن برای آن ها در روابط، به آن ها کمک کنیم تا خوشحالی واقعی و سلامت را تجربه کنند.

می توانید ویدیوی این سخنرانی تاثیرگذار را از این لینک ببینید.
منبع: کودکو

نظر بگذارید