راهنمای خرید نی‌ نی‌ لای‌ لای و نکات مهم انتخاب آن - مجله‌ی کودکو

راهنمای خرید نی‌ نی‌ لای‌ لای و نکات مهم انتخاب آن

در راهنمای خرید نی‌نی لای‌لای از فروشگاه سیسمونی بچه کودکو، قصد داریم شما را با مزایای نی‌نی لای‌لای آشنا کنیم. وقتی نوزادی تازه متولد شده‌است، مرتب دوست دارید او را دربغل بگیرید و نوازش کنید، این حس عاشقانه و بی بدیل است!
اما پس از مدتی متوجه می‌شوید نوزاد هم علاقه دارد ساعات زیادی را درآغوش شما باشد و درهمان حالت به خواب برود. این حالت در درازمدت شما را از انجام کارهای روزمره باز می‌دارد.

چرا خرید نی‌ نی لای‌ لای را توصیه می‌کنیم؟

خرید نی‌نی‌ لای‌لای به شما کمک می‌کند، زمانی را برای انجام کارهای خودتان داشته باشید و از طرفی خیالتان راحت باشد که نوزاد در فضایی امن، بدون خطر و در آرامش کامل است.
گهواره‌های قدیمی هم چنین کاربردی داشتند اما معمولا ایمنی کافی نداشتند. برای خواباندن نوزاد باید از وسیله‌ای استفاده کنیم که مناسب شیب بدن نوزاد باشد و کمربند و پایه‌های محکم آن خطر برگشتن نوزاد را به حداقل برساند. وسیله کاربردی که این ویژگی‌ها را دارد و معمولا در لیست ضروری سیسمونی توصیه می‌شود، نی‌نی‌ لای‌لای نوزاد است. حرکت آرام و ملایم با ریتم منظم و یکسان نی‌نی‌ لای‌لای به نوزاد کمک می‌کند بهتر به خواب برود.

 دراین مطلب به عنوان راهنمای خرید نی‌نی‌ لای‌لای برای نوزاد، نکاتی که هنگام انتخاب و خرید نی‌نی‌ لای‌لای مهم است را با هم مرور می‌کنیم.

مدل‌های نی‌ نی لای‌ لای در بازار

در این بخش از راهنمای خرید نی‌نی لای‌لای مدل‌های مختلف نی‌نی لای‌لای را بررسی می‌کنیم.خرید نی‌نی لای‌لای کودک

 بانسر یا نی‌نی‌ لای‌لای دستی یا فنری، یک اسکلت فلزی است که نشیمن و بالشتک راحتی دارد و مراقب کودک آن را تکان می‌دهد. بعضی مدل‌های نی‌نی‌ لای‌لای دستی، شبیه راکر است. راکر یک نشیمن با دو پایه و یک تسمه منحنی دارد که بتوانید نی‌نی‌ لای‌لای را با حرکات قوسی تکان دهید. راکر کوچک‌تر از مدل‌های دیگر نی‌نی لای‌لای است و فضای کمتری را می‌گیرد.

خرید نی‌نی لای‌لای برقی کودک

نی‌‌نی لای‌لای برقی یکی دیگر از انواع نی‌نی لای‌لای است که حرکات بالا به پایین و آرام اما مرتب و قابل‌تنظیم دارد. این حرکات می‌تواند نوزاد خسته و بداخلاق را تبدیل به نوزادی خندان کند و به خواب عمیق و رضایت‌بخشی فرو ببرد. حرکت نی‌نی‌ لای‌لای مثل زمانی است که نوزاد در آغوش شما است و با تکان دادن او سعی می‌کنید به آرامش برسد. شاید برای شما هم سوال باشد که نی‌نی‌لای‌لای همان تاب برقی است یا اگر تاب برقی خریده‌اید دیگر چه نیازی به خرید نی‌نی‌لای‌لای دارید؟

نی‌نی لای‌لای یا تاب برقی کودک

تفاوت نی‌نی‌ لای‌لای و تاب برقی در نوع حرکت و سرعت حرکت است. حرکت نی‌نی‌ لای‌لای از بالا به پایین است و حرکت تاب در مدل‌های مختلف مثل به طرفین و جلو و عقب است.
شما می‌توانید در یک خرید هوشمندانه نی‌نی‌ لای‌لای یا تاب برقی دو کاره یا چند کاره که هم نی‌نی‌ لای‌لای است، هم تاب و در برخی مواقع هم صندلی غذا را تهیه کنید.
یک گزینه هوشمندانه هنگام خرید نی‌نی‌لای‌لای خرید تاب برقی دوکاره است. یک مدل پیشنهادی؛ تاب برقی مدل سرینا از برند جویی است که در ابتدا می‌توانید به عنوان نی‌نی لای‌لای و بعد تاب برقی استفاده کنید.

سن مناسب استفاده از نی‌ نی لای‌ لای

بهترین سن استفاده از نی‌نی‌ لای‌لای از بدو تولد تا حدود ۹ماهگی است. متخصصین می‌گویند معمولا همه بچه‌ها می‌توانند حدود نه ماهگی به‌ تنهایی بنشینند. استفاده مطلوب از نی‌نی‌ لای‌لای تا زمانی است که کودک می‌تواند مستقل بنشیند.
زمانی که کودک مرتب تلاش می‌کند که از جای خود بلند شود و دوست دارد که بیشتر بنشیند، استفاده از نی‌نی‌ لای‌لای ممکن است خطرناک باشد. بعضی از مدل‌های نی‌نی لای‌لای را می‌توان در سن مستقل نشستن کودک به عنوان نشیمن برای کودک استفاده کرد.
این موضوع که تا چه زمانی می‌توانید از نی‌نی‌ لای‌لای استفاده کنید به وزن نوزاد هم بستگی دارد. در کاتالوگ یا دفترچه راهنمای نی‌نی‌ لای‌لای حتما قید شده که این محصول تحمل چه وزنی را دارد و تا چه وزنی قابل استفاده است.

مزایا و کاربرد نی‌ نی لای‌ لای

• نوزاد در نی‌نی لای‌لای جلوی چشمان شماست، درحالیکه شما با آرامش دقایقی می‌توانید کارهای روزانه خود را انجام دهید.
• وقتی نوزاد با نی‌نی لای‌لای راحت و شاد است، پدر و مادر خندان و شاد و پر انرژی می‌شوند!
• حرکات ملایم و منظم نی‌نی لای‌لای نه تنها برای سرگرمی مفید است بلکه در رشد و پرورش ماهیچه‌های نوزاد موثر است. این حرکات می‌تواند مثل ورزشی باشد که قدرت خزیدن نوزاد را بالا می‌برد و او را برای سینه‌خیز رفتن آماده می‌کند.
• نی‌نی لای‌لای مجهز به وسایل سرگرم‌کننده است. اسباب‌بازی نی‌نی لای‌لای به نوزاد فرصت می‌دهد در دوران نوزادی به تنهایی دقایقی را به کاویدن جهان مشغول باشد و تنهایی با خود بازی کند.

بهترین برند نی‌ نی لای‌ لای

نی‌نی لای‌لای را در هر دو مدل ساده و برقی می‌توانید تهیه کنید. برخی برندهای با کیفیت و معتبر در تولید وسایل نوزاد که نی‌نی لای‌لای با ویژگی‌های مختلف مثل تنطیم ارتفاع مختلف، مدل‌های خواب مختلف و… تولید می‌کنند، عبارتند از:
Beaba : «ب آ با»یک برند فرانسوی است که محصولاتی لوکس با طراحی‌های ویژه و خلاقانه برای نوزاد و کودک تولید می‌کند.
Jane : تمرکز اصلی «جین» روی بهبود تحرک نوزادان است.«جین» یک برند معتبر اسپانیایی است.
Joie: برند انگلیسی «جویی» دارای بالاترین استانداردهای طراحی، مهندسی و ایمنی، در تولید محصولات سیسمونی و کودک در دنیا است. محصولات این برند مناسب با محیط زیست است.
Maclaren : طرح‌های خلاقانه «مک‌لارن» در حوزه وسایل نوزاد مثل کالسکه‌های دو قلو مشهوراست. این برند در کشور انگلستان تولید می‌شود.
Peg Perego : پگ‌پرگوی ایتالیایی با طراحی‌های خلاقانه وسایل نوزاد و کودک در میان برندهای مختلف پیشرو است. یکی ازمحصولات «پگ‌پرگو»  صندلی غذای چند کاره است که همزمان نی‌نی لای‌لای و تاب هم هست.
محصولات این برندها در بخش نی‌نی لای‌لای و تاب برقی فروشگاه اینترنتی کودکو موجود است و با فیلتر ویژگی‌های مورد نظرتان می‌توانید مدل دلخواه خود را انتخاب کنید و از مشاوران ما در فروشگاه اینترنتی کودکو هم به صورت تلفنی مشورت بگیرید.

بهترین مارک نی‌نی لای لای کودک

نکات مهم در خرید نی‌ نی لای‌ لای

در بخش آخر راهنمایی خرید نی‌نی لای‌لای نکات مهم در خرید نی‌نی‌لای‌لای استاندارد را بررسی می‌کنیم. نی‌نی‌ لای‌لای استاندارد به گونه‌ای طراحی شده‌است که از سر، ستون فقرات و گردن نوزاد به خوبی حمایت می‌کند. قبل از خرید نی‌نی‌ لای‌لای باید یک تحقیق کامل انجام دهید و راهنمای خرید نی‌نی‌ لای‌لای را بخوانید تا بدانید چه نکاتی نیازهای شما را برآورده می‌کند.

ویژگی‌های یک نی‌ نی لای‌ لای استاندارد چیست؟

  • ایمنی

 کودک به تدریج یاد می‌گیرد که به اطراف خود لگد بزند بنابراین استحکام قاب نی‌نی لای‌لای مهم است. نی‌نی لای‌لای باید  پایه پهنی داشته باشد تا از واژگون شدن و لیز خوردن نی‌نی لای‌لای جلوگیری بکند. داشتن کمربند چندنقطه‌ای هم به ایمنی بیشتر کمک می‌کند.

  • کاورقابل درآوردن برای شستشوی راحت

نوزادان ممکن است چند بار در روز آروغ بزنند و حتی استفراغ کنند. در بعضی مواقع ممکن است از پوشک نوزاد جیش بیرون بریزد. پس نشیمن و کاور نی‌نی لای‌لای باید به راحتی قابل شستشو باشد.

  • راحتی تشک نشیمن

نشیمن نی‌نی لای‌لای باید همراه بالشتک‌های راحت با پارچه نرم و ایمن باشد. جنس پارچه‌ روی نشیمن هم باید ضد تعریق نوزاد باشد.

  • سرگرمی

مجهز بودن نی‌‌نی لای‌لای به سرگرمی مثل آویز عروسکی مهم است. کودک بازی می‌کند و اوقات خوشی را می‌گذراند. پخش موسیقی و قابل تنظیم بودن سرعت و شدت صدای موسیقی هم ویژگی‌های دیگری است که دقت به آن‌ها خوب است.

  • اندازه و قابلیت حمل

اگر زیاد به پیک‌نیک یا سفر می‌روید، اندازه و قابلیت حمل نی‌نی لای‌لای را در نظر بگیرید. یک نی‌نی لای لای قابل حمل را در سفر می‌توانید همراه خود ببرید تا لذت بیشتری از سفر ببرید.

نظر بگذارید