تاثیرهای مثبت و منفی تفنگ بازی بچه ها + نحوه کنترل

تفنگ بازی پسربچه ها خوب است یا بد

آیا تفنگ بازی بچه ها کار درستی است؟

دلیل علاقه به تفنگ بازی در کودکان

“بنگ بنگ، کشتمت!“ شاید شنیدن این کلمات از زبان یک کودک پیش دبستانی برای بسیاری از ما نگران کننده باشد. در دنیایی که پر از فیلم و بازی های ویدیویی خشن، و حتی جنگ واقعی است، دیدن اینکه یک کودک معصوم تظاهر به کشتن کسی بکند، واقعا دلسرد کننده است. هرچند هنوز هیچ مطالعه ای رابطه بین بازی با اسلحه یا تفنگ بازی پسربچه ها و خشونت در آینده را اثبات نکرده، اما کارشناسان بر این باورند که به کلی ممنوع کردن آن، قدرت بیشتری به این کار می دهد.
اما چه کار باید بکنید؟ چطور می توانید بدون اینکه تخیل او را محدود کنید آن را کنترل کنید؟

 پیشنهادهایی برای کنترل تفنگ بازی بچه ها

او را شرمنده نکنید

علی رغم حس ناخوشایندی که دارید، باید مراقب رفتار با پسربچه هایی که تفنگ بازی دوست دارند باشید. نباید او را شرمنده کنید. چون باعث می شود روی احساساتش نقاب بزند. از او درباره بازی اش سوال بپرسید. حتی با او بازی کنید تا بهتر متوجه دیدگاهش بشوید.

تفنگ بازی پسر بچه ها

تفنگ بازی

با هم تصمیم بگیرید

اگر تفنگ بازی بچه ها شما را ناراحت می کند، احساستان را با آرامش به آن ها نشان دهید. مثلا بگویید “می دونم که از این بازی لذت می بری، اما من کمی از تفنگ می ترسم. تفنگ واقعی آدم ها رو می کشه و وقتی تفنگ اسباب بازی ات را به سمت من می گیری، می ترسم.“ اگر می خواهید تفنگ بازی را محدود کنید، او را هم در این پروسه مشارکت دهید.

وسیله ای را جایگزین تفنگ بچه ها کنید

تا حد امکان از تفنگ هایی که شبیه به تفنگ واقعی هستند استفاده نکنید. اگر می خواهید بازی با تفنگ اسباب بازی یا مثلا شمشیر بازی را تجربه کند، از چوب بستنی، روزنامه لول شده، یا هر وسیله ی دیگر استفاده کنید. تفنگ بازی باید فقط یک بخش از امکانات متنوع برای بازی کردن باشد.

تفنگ بازی پسر بچه ها

تفنگ بازی

ارزش هایتان را مشخص کنید

کودکی که در تفنگ بازی شرکت می کند، مشتاق به درک قدرت در روابط است. مثلا با کشتن “آدم بده“، در ذهن خود دنیای خودش را کمی کنترل می کند. حل مشکلات با در نظر گرفتن همه ی طرف ها و بدون وارد کردن آسیب فیزیکی و عاطفی را برایش الگوسازی کنید. درباره صلح با او صحبت کنید. اما به یاد داشته باشید که این هم مرحله ای از رشد اوست و به این معنا نیست که سرنوشت کودک شما با جرم و جنایت همراه خواهد بود. اغلب در پسِ “بنگ بنگ“ پسربچه ها، کنجکاوی و هیجانی نهفته است. پس بار دیگر که او تفنگ اسباب بازی اش را به سمت شما گرفت این نکات را در ذهن داشته باشید.

منبع: فروشگاه سیسمونی بچه کودکو

1 دیدگاه

  1. نازنین در

    من دو تا پسر 4 و 6 ساله دارم. هرموقع کارتونی می بینن که توش تفنگ داره، اینا هم یادشون میوفته که برن تفنگ بازی کنن. برای اینکه تفنگ بازی بچه هام روشون تاثیر منفی نذاره، با همسرم 4 تا تفنگ آبپاش تهیه کردیم که هرموقع خواستن، همه باهم بازی کنیم. اینطوری روحیه خشونت بچه هام خیلی کمتر شده.

نظر بگذارید