آموزش طریقه بستن آغوشی نوزاد در برندهای مختلف با عکس

آموزش گام به گام طریقه بستن آغوشی نوزاد همراه با عکس

بستن آغوشی یکی از بهترین اقداماتی است که والدین برای سلامت خود و فرزندشان انجام می دهند. طریقه بستن آغوشی از لحاظ امنیت و آرامش فرزند و کودک اهمیت زیادی دارد. در مقاله آغوشی چیست؟ درباره مزایا و معایب آغوش نوزاد صحبت کردیم.

در این مقاله از کودکو با آموزش تصویری بستن آغوشی نوزاد آشنا می شوید و نکات مهم در بستن آغوشی برندهای مختلف را می آموزید.

بستن آغوشی نوزاد

بستن آغوشی نوزاد، حس آغوش مادر را برای کودک تداعی می‌کند. به همین دلیل وقتی از آغوشی بچه استفاده می‌کنید، کودک احساس امنیت بیشتری می‌کند.

همچنین این موضوع را درنظر داشته باشید که آغوشی به مادر هم احساس راحتی و آرامش بیشتری می‌دهد، چون می‌تواند هم از کودک خود مراقبت کند و هم به کارهای روزمره خود رسیدگی کند.

آغوشی نوزاد انواع مختلفی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم تا در انتخاب خود درایت بیشتری به خرج دهید و طرز بستن آغوشی نوزاد را به شما نشان می‌دهیم.

1- طریقه بستن آغوشی ایرانی

آموزش بستن آغوشی نوزاد ایرانی بسیار ساده است. بعضی از انواع آن از یک شال بلند تهیه شده‌اند. انتهای این شال بلند، دو رینگ تعبیه شده که با استفاده از آن بتوانید آغوشی را محکم کنید.

البته بسیاری از آن‌ها رینگ ندارند و با گره تنظیم می‌شوند. تنظیم بستن آغوشی‌ها بسته به انواع آن‌ها متفاوت است. مدل‌های ایرانی و قدیمی آن معمولاً شبیه شال هستند و باید آن را دور خود بپیچید.

2- نحوه بستن آغوشی گراکو

آغوشی گراکو دو کاره بوده و دو حالته دارد. طریقه بستن آغوشی گراکو به این صورت است که می‌توانید آن را طوری ببندید که روی کودک به سمت محیط و یا رو به مادر باشد.

امنیت این آغوشی بسیار بالاست، چون هم ضربه‌گیر دارد و هم محافظ سر و گردن کودک است. همچنین بند آن قابل تنظیم بوده و شما می‌توانید آغوشی را بر اساس قد خود تنظیم کنید. تحمل وزن این آغوشی هم تا ۱۰ کیلوگرم است و پارچه آن برای کودک بسیار مناسب است.

طریقه بستن آغوشی نوزاد گراکو


خرید سیسمونی نوزاد با بهترین قیمت از کودکو


از این آغوشی می‌توانید زمانی استفاده کنید که بیرون از منزل هستید و دوست ندارید همراه خود کالسکه ببرید. نمی‌توانید کالسکه را همه جا با خود حمل کنید، به همین دلیل توصیه می‌کنیم از این آغوشی استفاده کنید.

به دلیل این که این آغوشی دارای بندی است که وزن کودک را به‌خوبی تقسیم می‌کند، شما هم اذیت نخواهید شد. آغوشی این امکان را به والدین می‌دهد تا ضمن انجام فعالیت روزانه، بتوانند با کودک خود ارتباط برقرار کنند.

3- نحوه بستن آغوشی بیبی کر

آغوشی بیبی کر به دلیل اینکه از پارچه جین تهیه شده است، ظاهر بسیار زیبایی دارد. همچنین با توجه به نوع طراحی آن، هم برای نوزاد پسر و هم دختر مناسب است. طریقه بستن آغوشی نوزاد بیبی کر به این صورت است که دو موقعیت قرارگیری کودک دارد و این موضوع راحتی بیشتری هم برای شما و هم برای کودک تأمین می‌کند.

می‌توانید کودک را به سمت محیط و خودتان روی آغوشی بگذارید و به امور روزانه‌تان رسیدگی کنید. کیفیت این آغوشی بسیار بالاست و به همین دلیل می‌توانید با خیال راحت از بدو تولد کودک تا ۱۸ ماهگی از آن استفاده کنید. دارای بند تنظیم‌کننده است که می‌توانید با توجه به قد خودتان آن را تنظیم کنید تا راحت‌تر باشید.

یکی از لوازم جانبی که همراه با این آغوشی به فروش می‌رسد، کمربند است. این کمربند برای حفظ امنیت بیشتر کودک شما تعبیه شده است.

بستن آغوشی بیبی کر

4- نحوه بستن آغوشی چیکو

برای بستن آغوشی چیکو، کافیست کودک را در آغوشتان قرار داده و دسته‌های آغوشی را به دور او ببندید. از اطمینان حاصل شوید که بندهای آغوشی به درستی بسته شده و کودک به طور راحت و ایمن در آغوش شما قرار دارد. همچنین، مطمئن شوید که آغوشی به درستی تنظیم شده تا وزن کودک به طور مناسب توزیع شود و هم شما و هم کودک به راحتی بتوانید حمل و نقل کنید.

آغوشی چیکو قابلیت تحمل وزن از ۳ تا ۹ کیلوگرم را دارد. بندهای قابل تنظیم این آغوشی می‌تواند به شما کمک کند تا کمترین سنگینی به گردن و کمر شما وارد شود. همچنین باتوجه به وجود بندهای قابل تنظیم شما می‌توانید با خیال راحت در طول مدت ‌زمان رشد کودکتان از آن استفاده کنید.

نحوه بستن آغوشی چیکو به سه حالت است:

  1. در حالت اول، کودک را با استفاده از محافظی که دارد به ‌صورت خوابیده نگه می‌دارد که از بدو تولد تا چهارماهگی نوزاد که نمی‌تواند به ‌راحتی بنشیند، قابل استفاده است.
  2. در حالت دوم، شما می‌توانید کودک را به حالتی که صورتش رو به جلو باشد نگه دارید. چون معمولا از چهارماهگی به بعد کودک می‌تواند به ‌راحتی بنشیند.
  3. در حالت سوم، شما می‌توانید صورت کودک را به سمت بدن خود نگه دارید.

علاوه بر همه این‌ها، این آغوشی مجهز به محافظی برای حفظ امنیت سر و گردن کودک است. با یادگیری نحوه بستن آغوشی چیکو سه حالته، به راحتی می توانید همراه کودک خود باشید.

نحوه بستن آغوشی چیکو

نحوه بستن آغوشی چیکو

5- نحوه بستن آغوشی اسپرینگ

آغوشی اسپرینگ برای بازه سنی ۳ تا ۱۲ ماهگی قابل استفاده است. جنس آن پلی‌استر است و به همین دلیل ماندگاری و دوام بسیار بالایی دارد. دارای دو بند روی شانه و یک بند برای کمر حمل‌کننده است و تحمل وزن آن از ۳ تا ۹ کیلوگرم است.

طریقه بستن آغوشی اسپرینگ به این صورت است که کودک را به حالت خوابیده، یعنی صورت به سمت سقف، رو به جلو و صورت به سمت محیط، و رو به خودتان یعنی صورت به سمت بدنتان حمل کنید.

به سبب این ویژگی شما می‌توانید حالت قرار گرفتن کودک را با توجه به شرایط خود و کودک دلبندتان تنظیم کنید. بندهای قابل تنظیم این آغوشی کمترین آسیب را به مهره‌های گردن و کمر شما وارد می‌کند و به همین دلیل استفاده از آن برای مدت ‌زمان طولانی در روز بلامانع است.


برای مشاهده انواع و خرید آغوشی کودک کلیک کنید


6- نحوه بستن آغوشی مادرکر

آغوشی مادرکر به آغوشی چند حالته معروف است. قفل‌های ایمنی و بسیار محکم آن امنیت لازم را برای کودک دلبند شما فراهم می‌کند. تحمل وزن آن تا ۱۲ کیلوگرم است و دارای روکش ضد تعریق است. به همین دلیل استفاده از این آغوشی در فصول گرم سال برای شما راحت خواهد بود.

چون ممکن است به سبب جنسی که اکثر آغوشی‌ها دارند احساس گرما و تعریق کنید. نشیمن‌گاه این آغوشی برای کودک شما بسیار راحت است و با یک بالشتک اضافه به فروش می‌رسد.

می‌توانید این بالشتک را در قسمت نشیمنگاه قرار دهید، تا کودک احساس راحتی بیشتری کند. طریقه بستن آغوشی مادرکر ، به صورت کودک رو به محیط، رو به مادر و رو به سقف و خوابیده است.

بستن آغوشی مادرکر

7- طریقه بستن آغوشی سایبکس

آغوشی سایبکس، بندهای قابل تنظیم دارد. نحوه بستن آغوشی سایبکس به این صورت است که در مرحله اول باید بند شماره ۱ را دور کمر خود به حالتی که هم احساس راحتی کنید و هم امن باشد ببندید.

بعد دو بند آغوشی را که شبیه به بندهای کوله‌پشتی است، از قسمت جلو بدنتان دور بازوها بیندازید و حتماً آن را به درستی تنظیم کنید که شل نباشد. برای این که امنیت بیشتری برای نوزاد شما فراهم شود، این دو بند را می‌توانید با یک قفل، از قسمت پشت بدنتان محکم کنید.

می‌توانید کودک را به سه حالت صورت رو به محیط، صورت رو به بدن مادر و صورت رو به سقف در این آغوشی قرار دهید. حالت سوم برای زمانی است که قصد دارید به کودکتان شیر بدهید و هم زمان به امور روزمره‌تان برسید بسیار مناسب است.

بستن آغوشی سایبکس

نکات ایمنی در استفاده از آغوشی

نکات ایمنی که در استفاده از آغوشی باید به آن‌ها توجه کنید به شرح زیر است:

  • قبل از قرار دادن کودک در آغوشی از محکم بودن قفل‌ها مطمئن شوید.
  • اگر آغوشی که استفاده می‌کنید قفل ندارد و با گره بسته می‌شود، نسبت به محکم بودن گره‌ها اطمینان حاصل کنید.
  • بند آغوشی را طوری تنظیم کنید که کم‌ترین آسیب به مهره‌های گردن و کمر شما وارد شود.
  • حالت قرار گرفتن کودک در آغوشی را با توجه به سن او انتخاب کنید. چون در بعضی از این حالات ممکن است کودک اذیت شود.

جمع بندی

در این مطلب تلاش کردیم به صورت کامل توضیح دهیم چرا از آغوشی استفاده کنید و روش بستن آغوشی کودک را توضیح دهیم. استفاده از آغوشی‌ها برای آرامش و راحتی شما بسیار مهم هستند، چون شما این امکان را ندارید که مدام در طول روز کودکتان را در آغوش بگیرید و کنار او باشید. به همین دلیل با استفاده از آن هم می‌توانید کنار کودکتان باشید و هم به امور روزمره‌تان برسید.

سوالات متداول

آیا فرد به تنهایی قادر به بستن آغوشی نوزاد است؟

بله افراد به تنهایی قادر به بستن آغوشی نوزاد خواهند بود. البته باید دقت نمایند تا تمام مسائل ایمنی بستن آغوشی نوزاد را رعایت کنند و با تمرین در شرایط امن به تبحر در انجام این کار برسند.

بستن آغوشی نوزاد به سلامت والدین آسیب نمی زند؟

خیر. یکی از دلایل استفاده از آغوشی نوزاد، بهبود شرایط برای در آغوش گرفتن نوزاد و درد دست و کمر ناشی از بغل کردن نوزاد به مدت طولانی را کاهش می دهد.

آیا بستن آغوشی با چادر جلوه بدی دارد؟

نه اصلا. اگر نمی توانید از کالسکه استفاده کنید و از طرف دیگر چادری هستید می توانید بستن آغوشی با چادر را امتحان کنید.

منابع:

https://raisingchildren.net.au/newborns/safety/equipment-furniture/baby-carrier-sling-safety

https://www.nct.org.uk/baby-toddler/slings-and-swaddling/baby-slings-and-carriers-guide

15 دیدگاه

  1. غزل در

    به نظرم بستن آغوشی نوزاد برای اولین بار یکی از بهترین لحظات زندگی هر پدر مادری می تونه باشه. مخصوصا بار اولی که همسرم می خواست آغوشی ببنده و منم کمکش می کردم، خیلی حس خوبی بود.

  2. نگار در

    آغوش گرفتن نوزاد خیلی مهمه. این کار به نوزاد حس امنیت می‌ده و به ما کمک می‌کنه که نزدیک‌تر به او باشیم. این لحظات با ارزش توی رشد و توسعه نوزاد تاثیر مثبت دارن.

  3. مینا در

    بستن آغوش نوزاد یک تجربه فوق‌العاده دلپذیره. وقتی ما آغوش نوزادمون رو می‌بندیم، ارتباطمون باهاش قوی‌تر میشه، بهش اعتماد بیشتری می‌دهیم، و حتی عضلات کوچک اون رو تقویت می‌کنیم. این کار باعث آرامش و امنیت نوزاد میشه و به رشد سلامتی‌اش کمک می‌کنه. به علاوه، وقتی ما این کار رو انجام می‌دیم، حس خوبی بهمون دست میاد که نزدیکی و ارتباط عمیق‌تری با نوزادمون داریم.

  4. مائده صفری در

    من یکسری سوال در رابطه با بستن آغوشی نوزاد دارم. میتونم تماس بگیرم با فروشگاهتون؟

  5. فاطمه در

    شاید فکر کنید مادرها بهتر بلد هستن از بچه ها مراقبت کنن. ولی من اولین بار نحوه بستن آغوشی رو از همسرم یاد گرفتم. حتما باید آغوشی رو طوری ببندید که هم کودک راحت باشه و هم فردی که قرار آغوشی رو ببنده.

    • سعیده در

      منم این تجربه رو داشتم!
      اولین بار شوهرم تونست آغوشی رو درست ببنده و من مات و حیران نگاهش میکردم!

  6. مهسا در

    وقتی که می خواید آغوشی نوزاد رو ببندید حتما به جای پای بچه توجه کنید که حتما راحت باشه. در ضمن فشار اضافی رو تحمل نکنه چون به مرور روی رشد بچه تاثیر منفی خواهد گذاشت.

  7. مهران در

    بستن آغوش نوزاد تجربه دلپذیری است که ارتباط و اعتماد به نفس نوزاد را تقویت می‌کند و عضلات او را تقویت می‌کند. این کار به احساس امنیت و آرامش نوزاد کمک می‌کند و ارتباط عمیق‌تری با او ایجاد می‌کند.

  8. ندا در

    بستن آغوش نوزاد نه تنها احساس امنیت و اتصال عاطفی او را تقویت می‌کنه، بلکه تأثیر مثبتی بر رشد جسمی و روانی نوزاد هم داره.

  9. الهام در

    به عنوان یه مادر می گم که، بستن آغوشی نوزاد یکی از کارهایی هستش که در ماه‌های اول زندگی نوزاد باید یاد گرفت. آغوشی یک وسیله بسیار کاربردی هستش که کمک می‌کنه تا نوزاد رو در حالی که مشغول کار هستیم، کنارمون داشته باشیم.

  10. سوگند در

    اگر نوزاد شما تازه متولد شده است، از یک آغوشی نوزاد مخصوص نوزادان تازه متولد شده استفاده کنید. این آغوشی ها دارای بندهای محکمی هستند که نوزاد شما را به خوبی نگه می دارند.

  11. ظهرابی در

    اگه تازه می خواید طریقه بستن آغوشی رو یاد بگیرید حتما از یک نفر کمک بگیرید چون اوایل کار سختیه.
    بعدش کم کم راه میفتین.

  12. سیما در

    من به عنوان یک مادر، از آغوشی ایرانی خیلی استفاده می‌کنم. این آغوشی خیلی راحت و کاربردیه و به شما کمک می‌کنه تا نوزادتون رو به راحتی و امنیت حمل کنید.
    نحوه بستن آغوشی ایرانی خیلی سادست. در واقع، فقط کافیه که آغوشی رو دور کمر و شانه‌ها ببندیم و نوزاد رو داخلش قرار بدیم.
    البته، مهمه که آغوشی رو به درستی ببندیم تا هم برای ما و هم برای نوزاد راحت و ایمن باشه.

  13. آمنه در

    من یک مادر هستم و دو تا بچه دارم. از وقتی بچه‌دار شدم، آغوشی به یکی از وسایل ضروری زندگی من تبدیل شده است. آغوشی کمک می‌کند که بتوانم بچه‌هایم را راحت جابه‌جا کنم و با خیال راحت به کارهایم برسم.

    آغوشی چیکو یکی از بهترین آغوشی‌های موجود در بازار است که خیلی راحت با بندهای قابل تنظیم است. در ادامه به شما مراحل نصب آغوشی را آموزش میدم:

    اول بند کمری را دور کمر ببندید.
    بعد بندهای شانه‌ای را از روی شانه‌ها رد کنید و به هم وصل کنید.
    بعدش بندهای پهلو را تنظیم کنید تا بچه تکان نخورد و بندهای سر را تنظیم کنید تا سر بچه تکان نخورد.
    بعد از اینکه بچه را داخل آغوشی قرار دادید، باید مطمئن شوید که بندها به درستی بسته شده‌اند. برای این کار، از بالا به آغوشی نگاه کنید. اگر بندها به درستی بسته شده باشند، باید یک خط منحنی و موازی با کمر شما روی آغوشی دیده شود.

  14. وحیده در

    می‌خواستم تجربه خودم رو درباره طریقه بستن آغوشی چیکو باهاتون به اشتراک بگذارم. اطلاع دارم که بستن آغوشی برای اولین بار ممکن است کمی دشوار باشد، مخصوصا اگر مدل آغوشی شما چیکو باشد. ولی اصلا نگران نباشید! با چند بار تمرین می‌توانید خیلی راحت و سریع آغوشی را ببندید و از حمل امن و راحت کودک خود لذت ببرید.

نظر بگذارید