سن استفاده از کالسکه: کالسکه از چند ماهگی قابل استفاده است؟ - مجله‌ی کودکو

سن استفاده از کالسکه: کالسکه از چند ماهگی قابل استفاده است؟

یک کالسکه کودک استاندارد در سال‌های اول زندگی کودک چه در پیاده‌روی‌ و چه در سفر همراه واقعی شما و دلبندتان است. ممکن است قبل از خرید این وسیله کاربردی بپرسید سن استفاده از کالسکه چقدر است یا چه زمانی کودک باید از کالسکه خداحافظی کند. در این مقاله همراه کودکو، فروشگاه سیسمونی نوزاد، باشید تا اطلاعات کاربردی برای پاسخ به این سوال را با شما درمیان بگذاریم.

سن استفاده از کالسکه از نظر متخصصین

کالسکه از چند ماهگی استفاده می‌شود؟ سن استفاده از کالسکه برای کودک از بدو تولد تا حدود ۴ سالگی است. البته سن استفاده بستگی به محل زندگی، مدت زمانی که بیرون از خانه هستید و خلق و خوی کودک شما هم دارد.

پزشکانی که در زمینه سلامت کودکان تخصص دارند معمولا توصیه می‌کنند که وقتی کودکان نوپا می‌توانند به تنهایی راه بروند، بدوند و دستورالعمل‌های ساده را دنبال کنند، کمتر از کالسکه نوزاد استفاده کنند.

آکادمی اطفال آمریکا هم توصیه می‌کند که سن استفاده از کالسکه باید تا سن ۳ سالگی محدود شود. کودک نوپا باید حداقل ۳ ساعت در روز فعال باشد و تحرک داشته باشد و نشستن در کالسکه مانع فعالیت کودک می‌شود.

نوع کالسکه مناسب برای نوزادان زیر ۶ ماه

می‌دانید که هنگامی که یک نوزاد را در آغوش می‌گیرید و راه می‌برید باید تمام حواستان به حمایت از سر و گردن نوزاد باشد تا آسیب نبیند. چون نوزاد هنوز قدرت کافی برای کنترل گردن خود را ندارد و ما باید مواظب او باشیم. به طور کلی نوزادان را از بدو تولد و از روزی که به دنیا می‌آیند می‌توانیم در کالسکه قرار دهیم اما نه هر کالسکه‌ای!

نوزادان را فقط می‌توان در کالسکه‌ای قرار دارد که از سرو گردن آنها حمایت کافی می‌شود. این محصولات مجهز به کریکات یا کریر نوزاد هستند. از سن ۶ ماهگی به بعد که کودک کاملا روی سر و گردن خود کنترل دارد و می‌تواند بدون کمک بنشیند استفاده از سیت یا نشیمن کالسکه مقدور است.

هنگام انتخاب کالسکه برای نوزاد این نکات را در نظر بگیرید

  • محدودیت سنی و وزنی انواع مختلف کالسکه کودک را در نظر بگیرید. بعضی از محصولات از بدو تولد و برخی از ۶ ماهگی قابل استفاده هستند.
  • ست کالسکه بچه با سیستم مسافرتی دارای کریکات و کریر است و می‌توانید به راحتی نوزاد را از کالسکه به ماشین و بالعکس منتقل کنید.

علایمی که نشان می‌دهد بهتر است استفاده از کالسکه متوقف شود

سن استفاده از کالسکه

به علایم زیر دقت کنید:

  • اگر کودک شما می‌تواند به راحتی و به تنهایی راه برود، زمان آن رسیده است که کمتر از کالسکه استفاده کنید.
  • اگر کودک شما تمایلی به نشستن در کالسکه ندارد و از پیاده‌روی لذت می‌برد بهتر است کالسکه را کنار بگذارید.

درست مانند سایر وسایل کودک، زمانی فرا می‌رسد که کودک کوچک شما دیگر به کالسکه نیاز ندارد و با رشد و تحرک بیشتر، از راه رفتن و کشف دنیای اطرافشان لذت بیشتری خواهد برد. در نتیجه عضلاتی قویتر و اعتماد به نفس بالاتری را خواهد داشت. با این حال، به خاطر داشته باشید که هر کودکی متفاوت است. برخی ممکن است آماده باشند که استفاده از کالسکه را زودتر متوقف کنند، در حالی که برخی ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشند.

سخن پایانی

در این مقاله سن استفاده از کالسکه در روتین روزانه را بررسی کردیم و فهمیدیم که کالسکه به شرط داشتن نکات ایمنی و کریکات یا کریر می‌تواند از بدو تولد تا ۳ سالگی انتخاب عالی برای کودک باشد. یادمان باشد در موارد استثنا استفاده از کالسکه در سفر و کودکان با نیازهای ویژه اوضاع کمی متفاوت است. با این حال، مهم است که عوامل فردی مانند جایی که هستید، مدت زمانی که بیرون از خانه خواهید بود و خلق و خوی فرزندتان را در هنگام تعیین زمان استفاده از کالسکه در نظر بگیرید. در نهایت تصمیم برای توقف استفاده از کالسکه باید بر اساس آمادگی کودک، ایمنی، راحتی و ترجیحات خانواده شما باشد.


مقالات مرتبط:

نظر بگذارید