پوشک شورتی چیست؟ چه کاربردی دارد؟ - مجله‌ی کودکو

پوشک شورتی چیست؟ چه کاربردی دارد؟

اگر تجربه کمی درباره نگهداری و تر و خشک کردن کودک دارید یا تفاوت انواع پوشک را نمی‌دانید، این مقاله برای شماست. با سایت سیسمونی کودکو همراه باشید تا درباره اینکه پوشک شورتی چیست و چه فرقی با پوشک معمولی و پوشک آموزشی دارد بیشتر بدانیم.

پوشک شورتی کودک چیست؟

پوشک شورتی در واقع یک شورت یک بار مصرف برای کودکان پر جنب و جوش است. برای بستن پوشک‌ معمولی باید کودک را بخوابانید تا بتوانید چسب‌های پوشک را درست ببندید. درست نبستن چسب‌های پوشک باعث نشت ادرار و مدفوع می‌شود. در پاسخ به سوال پوشک شورتی چیست باید گفت این محصول چسب ندارد درست مانند یک شورت است.

پوشک شورتی از زمانی که کودک شروع به جست و خیز و چهاردست و پا رفتن می‌کند بسیار کارآمد است. بسیاری از کودکان نوپا هم مقاومت زیادی برای خوابیدن و تعویض پوشک دارند. پوشک شورتی یک راه‌حل مناسب و بی‌دردسر برای این حل این مساله است.
بهترین مارک پوشک شورتیاگر قصد خرید این محصول را دارید کیفیت برند را باید در نظر بگیرید. یکی از مطرح‌ترین و معتبرترین برندهای پوشک شورتی پریما است.


خرید پوشک یکبار مصرف


تفاوت پوشک شورتی و پوشک شورتی آموزشی چیست؟

اگر تاکنون از پوشک شورتی استفاده نکردید و حالا قصد آموزش دستشویی رفتن به کودک را دارید می‌توانید از این محصول به عنوان شورت در دوران آموزش به کودک استفاده کنید. کودک به راحتی آن را بالا و پایین می‌کشد و روی پاتی ( لگن آموزشی) می‌نشیند و حس استقلال را تجربه می‌کند. اما این پوشک یکبار مصرف است و در صورت خیس شدن باید دور انداخته شود. شورت آموزشی معمولا نخی و چند لایه است. قابل شستشو است و می‌توانید بارها از آن استفاده کنید.

مزایای استفاده از پوشک شورتی چیست؟

پوشک شورتی یا پوشک آموزشی

• سرعت عمل استفاده از پوشک شورتی بالاست چون می‌توان در حال ایستاده پا کرد.
• مناسب سفر و زمانی است که نمی‌خواهد بساط تعویض را پهن کنید. این پوشک از دوطرف یک نشان دارد که از آن قسمت به راحتی پاره می‌شود و از پای کودک در میاید.
• شبیه شورت است و کودک نوپا را به پوشیدن لباس زیر عادت می‌دهد.
• به علت نوار که دور کمر دارد احتمال نشتی ادرار و مدفوع از آن کمتر است.


بیشتر بخوانید: چرا پوشک بچه نم میده


پوشک شورتی بزرگسال چیست؟

حالا که درباره پوشک شورتی کودک صحبت کردیم خوب است درباره تفاوت کارکرد آن با پوشک شورتی بزرگسال بدانید. اگر بخواهیم به سوال پوشک شورتی بزرگسال چیست پاسخ دهیم باید به این ویژگی‌ها اشاره کنیم:
• یک محافظ احتیاطی در برابر بی‌اختیاری ادرار در بزرگسالان است.
• این محصول در سایزبندی‌های مختلف موجود است.
• امکان فعالیت روزانه را بدون ترس از نشت ادرار به بزرگسالان خصوصا سالمندان می‌دهد.

سخن پایانی

در این مقاله درباره اینکه پوشک شورتی چیست صحبت کردیم و فهمیدیم که پوشک شورتی یک گزینه عملی برای والدینی است که به دنبال راه حل آسان هنگام هنگام تعویض پوشک کودک پرتحرک خود هستند. از پوشک شورتی در دوران آموزش دستشویی رفتن و استفاده از لگن آموزشی هم می‌توانید استفاده کنید تا حس استقلال را به فرزند خود هدیه دهید. نکته آخر دقت در انتخاب مارک پوشک شورتی است. انتخاب محصول از برند با کیفیت و معتبر میزان رضایت شما را دوچندان خواهد کرد.

8 دیدگاه

  1. سعیده در

    پوشک شورتی بسیار راحت‌تر از پوشک‌های چسبی هستش. کودکان می‌تونن با خیال راحت بازی کنند. همچنین، پوشک شورتی به پوست کودکان آسیب نمی‌رساند و باعث حساسیت نمی‌شه.

  2. مینا در

    پوشک شورتی یک گزینه عالی برای کودکانی است که در حال از پوشک گرفتن هستند. پوشک شورتی شبیه به شورت معمولی است، اما دارای یک لایه جاذب داخلی است که از نشت ادرار و مدفوع جلوگیری می کند.

  3. مریم در

    یکم گرونه ولی به یادگیری بچه کمک میکنه. اگه بودجه اش رو دارید به نظر بخرید خوبه.

  4. نسترن در

    پوشک شورتی مناسب همه کودکان نیست. اگر کودک شما حساسیت پوستی دارد، بهتر است قبل از استفاده از این نوع پوشک، با پزشک متخصص مشورت کنید.

  5. ساناز در

    من به تازگی برای پسرم از پوشک شورتی استفاده می‌کنم و خیلی راضی هستم. اما معایب پوشک شورتی شنیدم کم نیست. نظرتون چیه؟

    • همتا در

      منم از معایب پوشک شورتی شنیدم و طبق تجربه می تونم بگم که پوشک‌های شورتی برای نوزادهای کوچکتر که مدام دفع دارند، خوب نیستش و باید سایز آنها با اندازه‌ی بچه همخونی داشته باشه. بعضی از این پوشک‌ها ممکنه برای پوست حساس بچه مناسب نباشن. همچنین، قیمتشون هم از پوشک‌های معمولی بیشتر هستش.

  6. لیلا در

    می‌خواستم نظرتون رو درباره تفاوت پوشک شورتی و معمولی بپرسم. من تا حالا برای پسرم از پوشک معمولی استفاده می‌کردم، ولی مدتیه که خیلی اذیتش می‌کنه و می‌خواد خودش پوشکش رو در بیاره. فکر می‌کنم پوشک شورتی براش راحت‌تر باشه، ولی می‌خواستم ببینم تجربه شماها چیه؟

    • نسترن در

      سلام. من برای پسرم از هر دو نوع پوشک استفاده می کنم. به نظرم پوشک شورتی برای مواقعی که بیرون میریم یا پسرم خیلی فعال هست، خیلی بهتره. چون راحت تر تعویض میشه و به دلیل کشسانی که داره، اذیت نمیشه. ولی برای شب، از پوشک معمولی استفاده می کنم چون قدرت جذبش بیشتره.

نظر بگذارید