خواباندن نوزاد در کریر: آری یا نه؟ (طبق نظر پزشکان) - مجله‌ی کودکو

خواباندن نوزاد در کریر: آری یا نه؟ (طبق نظر پزشکان)

یکی از سوالات رایج مادران و پدران درباره نحوه خواباندن نوزاد در کریر است. آیا خواباندن کودک تازه متولد شده در وسیله‌ای مثل کریر امن است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

خواباندن نوزاد در کریر: آری یا نه؟

خواباندن نوزاد در کریر کار رایجی است. حتما می‌دانید که کریر همان صندلی ماشین کودک است که برای حمل و نقل آسان نوزاد از ماشین به کالسکه یا منزل و بالعکس استفاده می‌شود. مخصوصا زمانی که نوزاد در خواب عمیق است و شما در حال حرکت و جا‌به‌جایی هستید، استفاده از کریر باعث می‌شود که خواب نوزاد بهم نریزد.

«بن هافمن» متخصص بین‌المللی در ایمنی کودک می‌گوید:«داده‌ها در مورد کریر نوزاد نشان می‌دهد که خوابیدن نوزادان برای مدت کوتاهی در ماشین، زمانی که کریر به درستی نصب شده خطری ندارد.»

نکته مهم این است که از کریر برای خواب طولانی مدت نباید استفاده کرد. به این معنی که نوزاد را به صورت روتین برای خوابیدن در هنگام روز یا شب مرتب در کریر قرار ندهید.

در واقع صندلی ماشین نوزاد یا کریر برای خواب‌های کوتاه در حین سفر در ماشین یا کالسکه یا خارج از منزل ایمن است، اما نباید به عنوان محیط خواب نوزاد برای مدت طولانی استفاده شود.

چرا نباید نوزاد را طولانی مدت در کریر بخوابانیم؟

خوابیدن نوزاد در کریر

نحوه قرار دادن نوزاد در کریر معمولا به صورت کاملا صاف نیست. همچنین سطح زیر بدن نوزاد نیز کاملا تخت و سفت نیست و نوزاد کنترل خوبی روی سر و گردن خود ندارد. بنابراین ممکن است در حین خواب روی سطحی که تخت و صاف نیست، سر کودک کمی سنگینی کند و جلو بیفتد و مشکل تنفسی ایجاد شود. از نظر متخصصین و از نظر دکتر «هاروی کارپ» از آکادمی اطفال آمریکا چرت زدن و خواباندن نوزاد در کریر مشکلی ندارد اما به طور موقت!

البته که کریر‌های دارای استاندارد بین‌المللی با طراحی ایمن این خطر را به حداقل می‌رسانند اما باز هم برای خواب طولانی مدت مناسب نیستند.

بنابراین AAP توصیه می‌کند که به محض خروج از وسیله نقلیه، کودک خود را به یک سطح خواب صاف و محکم مانند گهواره و تخت‌خواب ببرید تا راحت بخوابد.

اگر دنبال کریری هستید که به طور کامل زاویه خواب داشته باشد کریر ایزی اسلیپ بی‌سیف را بررسی کنید.

نکات مهم درباره خواباندن نوزاد در کریر

o کریر یا صندلی ماشین نوزاد استاندارد تهیه کنید که زاویه خواب مناسب داشته باشد.
o هنگام خرید کریر به ویژگی‌های آن مثل داشتن بالشتک‌ برای محافظت از سر و گردن دقت کنید.
o تنها در مواقع ضروری و در بیرون از منزل از کریر برای خواباندن نوزاد استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله از سایت کودکو، فروشگاه سیسمونی، در خصوص خواباندن نوزاد در کریر توضیح دادیم.

کریر یا صندلی‌های ماشین نوزادی برای محافظت از نوزادان در هنگام تصادف طراحی و آزمایش شده‌اند، اشکالی ندارد که نوزاد در ماشین بخوابد اما این محصول برای خواب طولانی و روتین مناسب نیست. چرا که می‌تواند باعث شود سر نوزاد به جلو بیفتد و راه هوایی او را مسدود کند. پس کریر برای حمل و نقل ایمن نوزاد و خواب کوتاه در سفر هنگام جابجایی با ماشین مناسب است. از این محصول برای استفاده روتین و خواب عمیق در خانه استفاده نکنید. اگر قصد خرید کریر را دارید حتما دقت کنید که از برندهای معتبر و استاندارد کریر استفاده کنید.


مقالات مرتبط با کریر نوزاد:

نظر بگذارید