کریر بهتر است یا صندلی ماشین؟ (+ مزایا و معایب هر کدام) - مجله‌ی کودکو

کریر بهتر است یا صندلی ماشین؟ (+ مزایا و معایب هر کدام)

کریر یا صندلی ماشین! کدام یک از این دو محصول را بخرم بهتر است؟ اصلا کریر چه کاربردی دارد و خرید آن چه مزیتی دارد؟ تفاوت کریر با صندلی ماشین چیست؟ اینها سوالاتی است که هنگام خرید سیسمونی نوزاد به ذهنتان می‌رسد. پس بهتر است قبل از اقدام برای خرید کاملا با ویژگی‌های هر محصول آشنا شوید تا خرید لذت‌بخشی را تجربه کنید.

صندلی ماشین چیست؟

صندلی ماشین بهتر است یا کریر

در این بخش درباره صندلی ماشین صحبت می‌کنیم. وقتی به صورت روزانه و روتین از ماشین شخصی استفاده می‌کنید صندلی ماشین کودک یکی از وسایل ضروری در لیست خرید سیسمونی نوزاد است.

صندلی ماشین برای حفظ ایمنی کودکان در هنگام سفر در وسایل نقلیه بسیار مهم است. چون به طور توجهی خطر آسیب و مرگ کودک را در صورت تصادف کاهش می‌دهد. طبق قوانین بین‌المللی، کودکان باید تا قد ۱۳۵ سانتی‌متر یا حدود ۱۲ سالگی از صندلی ماشین کودک استفاده کنند. البته که این محصول برای گروه‌سنی مختلف در اشکال و ابعاد مختلف تولید می‌شود. صندلی ماشین کودکان نوپا و صندلی‌ ماشین قابل تبدیل (از بدو تولد تا سنین مختلف) و بوستر، انواع مختلف صندلی ماشین هستند که متناسب با نیازهای کودکان طراحی می‌شوند.

مزایای استفاده از صندلی ماشین کودک

  • ایمنی: صندلی ماشین کودک استاندارد دارای کمربند با مهار پنج نقطه‌ای است و از آخرین استانداردهای روز دنیا مثل گواهی i-size در طراحی محصول بهره می‌گیرد.
  • راحتی: نشیمن با پارچه قابل تنفس و امکان تنظیم پشتی در موقعیت‌های مختلف مثل درازکش یا زاویه‌های دیگر راحتی کودک را هنگام سفر فراهم می‌کند.
  • تطبیق‌پذیری: بعضی از انواع مدل‌های صندلی ماشین این امکان را دارند که در مراحل رشدی مختلف استفاده شوند. به این معنا که در ابتدا به صورت رو به عقب نصب شوند و سپس رو به جلو برای کودک نوپا استفاده شود. در نهایت به شکل بوستر برای خردسالان کارایی دارند.

معایب استفاده از صندلی ماشین کودک

  • حجیم بودن: صندلی ماشین کودک مخصوصا مدل‌های قابل تبدیل که عرض قابل افزایش سایز دارند، حجیم هستند و بخش زیادی از خودرو را اشغال می‌کنند.
  • غیرقابل نصب روی کالسکه: همانطور که گفته شد این محصول برای استفاده تا دوران خردسالی مناسب است. حتی برخی از مدل‌ها تا ۱۲ سال برای استفاده کارامد هستند. بنابراین قابل نصب به عنوان ست سفری روی کالسکه نیستند.

در مورد صندلی ماشین بیشتر بخوانید:


کریر چیست؟

کریر بخرم یا صندلی ماشین

کریر نوزاد از بدو تولد نوزاد عصای دست پدر و مادر است. در واقع کریر همان صندلی ماشین نوزادی است که به عنوان وسیله حمل کودک هم استفاده می‌شود. همچنین کریر و کالسکه یک ست سفری کاربردی را تشکیل می‌دهند.

هنگام سفر با خودرو شما می‌توانید کریر را به کمک وسیله‌ای به نام بیس کریر در ماشین نصب کنید. بعد هم کریر را از بیس جدا می‌کنید و همراه نوزاد برای جابه‌جایی استفاده می‌نمایید. اگر هم تمایل داشتید کریر را همراه دلبندتان به روی کالسکه منتقل می‌کنید.

مزایای استفاده از کریر نوزادی

  • طراحی ارگونومیک برای نوزاد: طراحی کریر نوزادی استاندارد، ارگونومیک و مختص کودک تازه متولد شده است که محدودیت حرکتی دارد و هنوز نمی‌تواند گردنش را کنترل کند. حفظ ایمنی کودک از روز اول تولد نقطه قوت کریر است.
  • استفاده به تنهایی: اگر هنوز فکر می‌کنید که کریر یا صندلی ماشین! باید بگوییم که یک مزیت کریر استاندارد این است که به راحتی از ماشین و کالسکه جدا می‌شود و می‌توانید از آن برای حمل کودک استفاده کنید.
  • نصب در ماشین: کریر با یک بیس جدگانه در ماشین و رو به عقب نصب می‌شود.
  • نصب روی کالسکه: کریری که انتخاب می‌کنید اگر سازگار با کالسکه باشد (حتما نباید از یک برند باشند و صرفا سازگاری مهم است) تبدیل به ست سفری و قابل نصب روی سیت کالسکه می‌شود.

معایب استفاده از کریر نوزادی

  • عمر محدود استفاده: بیشتر کریرها تا یکسالگی و زمانی که وزن کودک حدود ۱۳ کیلوگرم می شود قابل استفاده هستند.
  • هزینه بیشتر نسبت به عمر استفاده: بعد از یکسالگی کودک هزینه مجدد خرید صندلی ماشین به لیست خرید کودک اضافه می‌شود. بنابراین با توجه به سبک زندگی باید برای خرید کریر تصمیم بگیرید.

در مورد کریر نوزاد بیشتر بخوانید:


کریر یا صندلی ماشین؟ کدام را انتخاب کنیم؟

انتخاب بین کریر یا صندلی ماشین تبدیلی به عوامل مختلفی از جمله راحتی، کارایی، هزینه و بستگی دارد. کریر برای نوزادان طراحی شده است، در حالی که صندلی های ماشین تبدیل شونده را می توان برای کودکان در سنین و اندازه های مختلف استفاده کرد. کریر فقط رو به عقب نصب می‌شود و برای جابجایی بین ماشین‌، منزل و کالسکه و حمل نوزاد بدون بیدار  کردن او، راحت‌تر است ولی محدودیت وزن کمتری دارد.

از سوی دیگر، صندلی ماشین تبدیل‌شونده، در دوران نوزادی رو به عقب نصب می‌شود و زمانی که کودک شما از حد مجاز ارتفاع یا وزن صندلی برای رو به عقب بزرگتر شد، نصب صندلی ماشین به صورت رو به جلو انجام می‌شود. اما معمولا صندلی ماشین بزرگ و سنگین است و به آسانی قابل حمل نیست. با این حال، طول عمر بیشتری نسبت به کریر دارد و می‌توان برای مدت طولانی‌تری از آن‌ها استفاده کرد. به همین دلیل خرید صندلی ماشین اقتصادی‌تر است.

به طور خلاصه در انتخاب صندلی ماشین یا کریر، اگر راحتی و قابل حمل بودن اولویت شماست، کریر می‌تواند انتخاب بهتری باشد. با این حال اگر صرفه جویی در هزینه و طول عمر محصول اولویت شما است، صندلی ماشین کودک ممکن است گزینه بهتری برای خانواده باشد.

جمع‌بندی

در این مقاله از کودکو، فروشگاه سیسمونی، به انتخاب بین کریر یا صندلی ماشین پرداختیم. بنابراین به ویژگی هر یک از محصولات، مزایا و معایب هر یک پرداخته شد.

حالا می‌دانیم که طراحی ارگونومیک کریر برای نوزادان بسیار کارآمد است. اما اگر بین مقرون به صرفه بودن و کارایی مورد اول را انتخاب می‌کنید، یا سن کودک شما از نوزادی رد شده صندلی ماشینی تهیه کنید که از بدو تولد قابل استفاده است. صندلی ماشین با رشد کودک می‌تواند رو به جلو نصب شود و قابل تبدیل است.

نکته‌ای که در خرید صندلی ماشین یا کریر هرگز نباید فراموش کنید خرید محصول از برندهایی معتبر است که دارای برچسب استاندارد بین‌الملل ایمنی هستند.

نظر بگذارید