بازه سنی استفاده از صندلی ماشین چقدر است؟ - مجله‌ی کودکو

بازه سنی استفاده از صندلی ماشین چقدر است؟

به طور کلی سن استفاده از صندلی ماشین کودک از بدو تولد تا ۱۲ سالگی است. برخی از صندلی ماشین‌های کودک برای یک رده سنی کوتاه مدت و برخی برای رده‌های سنی مختلف و طولانی مدت قابل استفاده است. برای اینکه انتخاب صحیح و مطابق با نیازها و اولویت‌های خود داشته باشید بخش بعدی مقاله را حتما مطالعه کنید.

سن استفاده از انواع مختلف صندلی ماشین

صندلی ماشین کودک گروه سنی صفر (کریر)

سن استفاده از صندلی ماشین کودک گروه سنی صفر (کریر)

مشاهده و خرید صندلی ماشین بچه گروه سنی صفر

صندلی ماشین کودک گروه سنی صفر معمولا از بدو تولد تا یک‌سالگی کاربرد دارد.

کریر یا صندلی ماشین نوزادی ایمن‌ترین و بهترین صندلی‌ماشین کودک برای استفاده از بدو تولد است. در محصولات این گروه سنی، ایمنی و طرز قرارگیری کودک در کریر با توجه به جثه به صورت استاندارد و برای حمایت از گردن و بدن نوزاد طراحی شده‌ است. زاویه خواب صندلی برای دوران نوزادی مناسب است و معمولا این محصولات دارای بالشتک‌هایی برای راحتی و گرفتن شدت ضربه احتمالی دارند. همچنین کریر را به صورت ست سفری می‌توانید روی کالسکه هم استفاده کنید.

صندلی ماشین کودک گروه سنی +۰ / ۱

سن استفاده از صندلی ماشین کودک گروه سنی +۰ / ۱

مشاهده و خرید صندلی ماشین بچه گروه سنی +۰ / ۱

اگر به دنبال صندلی ماشین کودکی هستید که از بدو تولد مناسب کودک باشد اما زمان بیشتری نسبت به کریر قابل استفاده باشد باید به دنبال صندلی ماشین کودک در گروه سنی +۰ / ۱ باشید. سن استفاده از صندلی ماشین کودک گروه سنی +۰ / ۱ از بدو تولد تا حدود ۴ سالگی است. خوب است این نکته را بدانید که صندلی‌های این گروه سنی برای استفاده در بدو تولد، ویژگی طراحی ارگونومیک مخصوص سن نوزادی را مثل کریر ندارند اما از لحاظ اقتصادی خرید آن به‌صرفه‌تر است.

صندلی ماشین کودک گروه سنی یک

سن استفاده از صندلی ماشین کودک گروه سنی یک

مشاهده و خرید صندلی ماشین بچه گروه سنی ۱

زمانی که دیگر قصد استفاده از صندلی ماشین نوزادی یا کریر را ندارید یا کودک شما حدودا یک‌ساله است و قصد خرید صندلی ماشین یا تعویض کریر کودک را دارید می‌توانید صندلی ماشین کودک گروه سنی یک را بخرید. این مدل صندلی ماشین از حدود ۹ ماهگی تا حدود ۴ سالگی قابل استفاده است.

صندلی ماشین کودک گروه سنی دو و سه

سن استفاده از صندلی ماشین کودک گروه سنی یک

مشاهده و خرید صندلی ماشین بچه گروه سنی دو و سه

در بخش‌های قبلی درباره سن استفاده از صندلی ماشین در دوران نوزادی و نوپایی را توضیح دادیم. برای کودکانی که دوران نوپایی را گذرانده‌اند می‌توانید از صندلی ماشین کودک گروه سنی دو و سه استفاده کنید. محصولات گروه سنی دو و سه از سن ۳ سالگی تا حدود ۱۲ سالگی کاربرد دارند. بعضی از انواع صندلی ماشین این گروه سنی قابل تبدیل به بوستر کودک هم هستند.

صندلی ماشین کودک گروه سنی یک و دو و سه

سن استفاده از صندلی ماشین کودک گروه سنی یک و دو و سه

مشاهده و خرید صندلی ماشین بچه گروه سنی یک و دو و سه

بعضی از انواع صندلی ماشین از یک‌سالگی تا زمانی که کودک نیاز به صندلی ماشین دارند قابل استفاده هستند و در هر مرحله از رشد کودک برای آن گروه سنی مناسب هستند. این مدل صندلی‌ها قابل تبدیل نام دارند و هم برای دوران نوزادی که رو به عقب نصب می‌شوند و هم از بعد از یک‌سالگی رو به جلو نصب می‌شود و با توجه به مراحل رشد کودک، برخی از آن‌ها هم قابل تبدیل به بوستر هستند. سن استفاده از صندلی ماشین گروه سنی یک و دو و سه از یک سالگی تا حدود ۱۲ سالگی است.

سوالات متداول

آیا استفاده از صندلی ماشین از بدو تولد صحیح است؟
بله. شما می توانید از صندلی کودک از بدو تولد تا ۱۲ سالگی استفاده کنید.
صندلی ماشین با ایزوفیکس یا بدون ایزوفیکس؟ کدام بهتر است؟
صندلی ماشین با ایزوفیکس امنیت بیشتری دارد و بهتر است از آن استفاده شود.

جمع‌بندی

استفاده از کمربند ایمنی ماشین برای کودکان از بدو تولد تا حدود دوازده سالگی خطرناک است. تا زمانی که کودک بتواند به صورت صاف نه با پشت خمیده روی صندلی وسیله نقلیه بنشید و پاهایش با زانوی خم روی زمین قرار بگیرد یعنی حدودا به قد ۱۳۰ سانتی‌متر برسد باید حتما از صندلی ماشین کودک استفاده کند. در این مقاله به سن استفاده از صندلی ماشین‌های مختلف اشاره کردیم.

مهمترین نکته این است که با توجه به نیاز و بودجه‌بندی خانواده صندلی ماشین دلبند خود را انتخاب کنید. اگر در انتخاب مدل صندلی ماشین مردد هستید به بخش صندلی ماشین کودک از سایت سیسمونی کودکو مراجعه کنید و از تنوع محصولات دیدن کنید. شما می‌توانید از طریق تلفن و واتسپ هم با کارشناسان فروش تماس بگیرید و از راهنمایی لازم برخوردار شوید. فراموش نکنید ایمنی دلبند شما هنگام رانندگی و سفر، با خرید یک صندلی ماشین کودک استاندارد و متناسب با جثه و سن فرزند تامین می‌شود.


مقالات مرتبط با صندلی ماشین:

نظر بگذارید