6 تا از بهترین صندلی ماشین کودک + راهنمای خرید

6 تا از بهترین صندلی ماشین کودک (آپدیت 1402)

اگر والد یک کودک هستید و سبک زندگی شما استفاده مداوم از ماشین شخصی است، این مقاله به درد شما می‌خورد. با ما همراه باشید تا درباره ویژگی‌های بهترین صندلی ماشین کودک صحبت کنیم. حتما می‌دانید که صندلی ماشین کودک و صندلی ماشین نوزادی یا کریر جزو خریدهای ضروری در لیست سیسمونی است چون متاسفانه آمار آسیب‌های فیزیکی و فوت کودکان در حین تصادف بسیار بالا است. این مقاله از کودکو درباره این موضوع و همچنین بهترین مارک صندلی ماشین کودک است.

لیست بهترین صندلی ماشین کودک در بازار ایران

حالا که با ویژگی‌های بهترین صندلی ماشین کودک آشنا شدیم به بررسی مدل‌های معتبر و با کیفیت این محصول می‌پردازیم. در این بخش با ما همراه باشید تا با بهترین مارک صندلی ماشین کودک و مدل‌های آن آشنا شوید.

1- کریر یا صندلی ماشین نوزادی بی‌سیف IZIGo Modular

بهترین صندلی ماشین نوزاد

برای مشاهده قیمت و خرید صندلی ماشین IZIGo بی‌سیف کلیک کنید.

برند بی‌سیف از معتبرترین برندهای تولید صندلی ماشین با طراحی ارگونومیک است. کریرهای این برند با کالسکه میما سازگار است و همراه ست کالسکه فروخته می‌شود. این محصول می‌تواند در ماشین به عنوان یکی از بهترین مارک‌های صندلی ماشین نوزاد استفاده شود. مدل نوزادی ایزی گو بیسیف مناسب از بدو تولد تا یک‌سالگی است و ویژگی‌های زیر را دارد:

  • قابلیت نصب رو به عقب
  • طراحی ارگونومیک دستگیره حمل
  • دارای سایبان بزرگ
  • سهولت قراردادن کودک در صندلی با کنار نگاه داشتن بندهای شانه به کمک آهن ربای کارگذاری شده در پد شانه
  • دارای کمربند ایمنی با ۵ نقطه مهار
  • قابل نصب بروی بسیاری از انواع مدلها و برندهای کالسکه
  •  نصب آسان در ماشین
  • روکش صندلی‌ قابل برداشتن و شست‌وشو

2- صندلی ماشین پگ‌پرگو Viaggio 2-3 Flex

صندلی ماشین برند

برای مشاهده قیمت و خرید صندلی ماشین پگ‌پرگو Viaggio 2-3 Flex  کلیک کنید.

از دیگر برندهایی که در لیست بهترین مارک صندلی ماشین کودک قرار می‌گیرد پگ‌پرگو است. مدل ویاجو فلکس برای گروه سنی ۲ و ۳ یعنی حدود وزن ۱۵ تا ۳۶ کیلوگرم مناسب است. این صندلی دارای بیس ایزوفکس بوده و دارای سیستم حفاظت در تمام جهات و در چهار حالت قابل استفاده است:

  •  امکان تنظیم ارتفاع پشتی محافظ سر در ۵ حالت
  •  تکیه‌گاه در ۳حالت تنظیم می‌شود
  •  در صورت نیاز کناره‌های صندلی باز می‌شود و تا ۱۰ سانتیمتر به پهنا اضافه می‌شود
  •  نشیمن به راحتی در ۵ حالت تنظیم می‌شود

ویدیو معرفی صندلی ماشین پگ‌پرگو Viaggio 2-3 Flex

3- صندلی ماشین پگ‌پرگو Primo Viaggio 360

بهترین مارک صندلی ماشین کودک

برای مشاهده قیمت و خرید صندلی ماشین پگ‌پرگو Primo 360 Viaggio  کلیک کنید.

اگر از برند پگ پرگو به دنبال محصولی برای استفاده از بدو تولد تا حدود ۴ سالگی هستید مدل ۳۶۰ درجه این مارک پیشنهاد ماست. این صندلی محصول نیز با پایه استاندارد I-size بالاترین سطح ایمنی را دارد و چون ۳۶۰ درجه می‌چرخد کار جا به جا کردن کودک بسیار راحت می‌شود.

  •  قابل نصب با ایزوفیکس
  •  قابلیت نصب رو به عقب و جلو
  •  تکیه‌گاه سر  در ۶ حالت قابل تنظیم است.
  • پدهای ضربه‌گیر Kinetic برای جلوگیری از ضربات احتمالی به سر و گردن کودک از اطراف
  •   پد دوبل نشیمن مناسب برای نوزادان تازه متولد شده
  •  کلیپس روی کمربند برای نگه داشتن بندهای کمربند در جای درست
  •  سیستم Turn & Go برای استفاده صندلی رو به جلو

4- صندلی ماشین جویی SPIN360

مارک خوب صندلی ماشین

برای مشاهده قیمت و خرید صندلی ماشین جویی SPIN360  کلیک کنید.

جویی یکی دیگر از برندهایی است که در لیست بهترین مارک صندلی ماشین کودک قرار می‌گیرد. صندلی ماشین تبدیلی SPIN360 جویی مناسب از بد تولد تا ۴ سالگی و دارای استاندارد I-Size است.

  • قابلیت نصب رو به جلو، رو به عقب
  • چرخش ۳۶۰ درجه
  • فعال کننده چرخشی SimpleSwivel
  • قفل Smart Ride برای جلوگیری از چرخیدن صندلی که رو به عقب نصب شده به سمت جلو
  • جنس بدنه از آلومینیوم و فولاد مقاوم و پلاستیک محکم و با کیفیت
  •  محافظت از سر و گردن در برابر ضربه‌های جانبی
  • دارای ۶ حالت تنظیم

ویدیو معرفی صندلی ماشین جویی SPIN360

5- صندلی ماشین نوزادی یا کریر مکسی کوزی +Pebble

صندلی پبل پلاس مکسی کوزی

برای مشاهده قیمت و خرید صندلی ماشین مکسی کوزی +Pebble کلیک کنید.

یکی از برندهای محبوب و معتبر مکسی کوزی است که برای ساختن یک ست سفری با کیفیت می‌توانید از صندلی نوزادی یا کریر آن در ماشین هم استفاده کنید. مدل پبل پلاس مکسی کوزی را هم می‌توانید در لیست بهترین صندلی ماشین نوزادی قرار دهید. این محصول قابلیت نصب با ایزوفیکی و ویژکی‌های زیر را دارد:

  • قابل نصب رو به عقب
  • دارای بالشتک اضافی برای افزایش راحتی و امنیت نوزاد تازه متولد شده
  •  سیستم محافظت جانبی
  •  پوشش قابل جدا شدن و تعویض (قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی)
  • مجهز به سیستم ایمنی ۳ نقطه ای برای امنیت بیشتر کودک
  •  سایبان متحرک پارچه‌ای
  • تایید شده در بسیاری از لاین‌ها برای استفاده در هواپیما

6- صندلی ماشین مکسی کوزی Maxi-Cosi TobiFix

بهترین برند صندلی ماشین

برای مشاهده قیمت و خرید صندلی ماشین مکسی کوزی TobiFix کلیک کنید.

یک مدل عالی برای کودکان ۹ ماه به بالا تا حدود ۴ سالگی صندلی ماشین توبی فیکس مکسی کوزی است. این مدل هم قابل نصب با ایزوفیکس است و نصب آسانی دارد.

  • دارای سیستم ضربه گیر از اطراف (ساید پروتکشن)
  • قابل نصب با ایزوفیکس و پایه نگهدارنده
  • نشانگر نصب صحیح صندلی
  • دارای کمربند ایمنی با 5 نقطه مهار خطر (مجهز به قفل مرکزی با پد نرم و راحت برای کودک)
  • ۳ زاویه خواب قابل تنظیم
  • تکیه گاه سر قابل تنظیم
  • قابلیت تنظیم همزمان کمربند و پشتی سر

راهنمای خرید صندلی ماشین کودک

انتخاب درست صندلی ماشین کودک بسیار مهم است. این انتخاب مرتبط با ایمنی و سلامت جان و روان کودک هنگام رانندگی است. بنابراین باید یک بررسی دقیق برای انتخاب بهترین صندلی ماشین کودک متناسب با نیاز خود انجام دهید. در اینجا راهنمای خرید صندلی ماشین کودک را مرور می کنیم.

سن و وزن کودک

قد و وزن کودک در انتخاب صندلی ماشین بسیار مهم است. هم از لحاظ ایمنی و هم از لحاظ راحتی باید محصولی را انتخاب کنید که مناسب جثه کودک است. دانستن این نکته هم لازم است که در مراحل مختلف رشدی کودک صندلی ماشین متفاوت نصب می‌شود. معمولا در دو سال اول رو به عقب و سپس رو به جلو نصب می‌شود. در ادامه بیشتر به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.
پس همانطور که گفتیم مشخصات صندلی ماشین را از لحاظ تحمل وزن و قد کودک بررسی کنید. از سویی در انتخاب بهترین صندلی ماشین، استایل بدنی کودک را نیز در نظر بگیرید. برخی از صندلی‌های ماشین کودک دارای ارتفاع مهار بلندتری هستند که آن را برای بچه‌هایی با تنه بلندتر انتخاب بهتری می‌کند. برخی از صندلی‌ها فضای داخلی پهن‌تری دارند و برخی از محصولات صندلی‌های عمیق‌تری دارند که باعث پشتیبانی بیشتر از پاهای بلندتر می‌شود.


همچنین بخوانید: سن استفاده از صندلی ماشین


سایز و ابعاد ماشین

دومین فاکتور در راهنمای خرید صندلی ماشین کودک، سایز و ابعاد ماشین شماست. بهترین صندلی ماشین کودک علاوه بر اینکه متناسب با جثه دلبند شماست باید با سایز و ابعاد اتاق ماشین شما هم تناسب داشته باشد. بنابراین قبل از بررسی ابعاد هر صندلی، فضای موجود در قسمت عقب ماشین خود را اندازه‌گیری کنید.

نصب با ایزوفیکس یا بدون ایزوفیکس

نحوه نصب صندلی ماشین کودک در بالابردن ایمنی محصول تاثیر دارد. به عنوان مثال نصب آسان و بی دردسر صندلی با ایزوفیکس باعث می‌شود ایمنی و استانداردهای نصب رعایت شود. به همین دلیل برندهای معتبر که از آن‌ها به عنوان بهترین مارک صندلی ماشین کودک یاد می‌شود معمولا محصولی ایزوفیکس‌دار تولید می‌کنند.

ایمنی صندلی ماشین

ایمنی مهم‌ترین عاملی است که در انتخاب صندلی ماشین باید در نظر گرفته شود. صندلی ماشین تست شده و تایید شده‌ای را انتخاب کنید که بیشترین ایمنی و راحتی را در تمام مدت استفاده به کودک شما بدهد. علامت i-Size بر روی صندلی ماشین به این معنی است که آخرین استاندارد‌های روز اروپا در این محصول رعایت شده است. بنابراین این محصول بهترین صندلی ماشین کودک از لحاظ ایمنی است.
مثلا مقررات I-Size تولیدکنندگان صندلی ماشین را ملزم می‌کند تا صندلی‌هایی ماشین کودک که رو به عقب نصب می‌شوند تا حداقل ۱۵ ماهگی قابلیت استفاده داشته‌باشند تا ایمن‌تر باشند. همچنین ایمنی محصول در ضربات تصادفات از کنار هم علاوه بر تصادف از روبه رو تست شده‌است.

بودجه انتخابی برای خرید

صرف پرداخت پول زیاد برای صندلی ماشین کودک لزوماً به این معنی نیست که بهترین صندلی ماشین کودک را خریداری کرده‌اید. بسیاری از مدل‌های این محصول که قیمت متوسطی دارند، ممکن است به خوبی یا بهتر از مدل‌های لوکس‌ برای شما و متناسب با نیازتان کار کنند. با این حال توصیه همیشگی ما این است به خاطر هزینه، ایمنی را به خطر نیندازید! بودجه‌ای را در نظر بگیرید که ایمنی کودک هنگام نشستن در صندلی ماشین تضمین شود.

نوع صندلی ماشین کودک

دربخش‌های قبلی در معرفی بهترین صندلی ماشین به نوع نصب این محصول اشاره کردیم. برای آشنایی با نوع نصب صندلی ماشین باید انواع مختلف صندلی ماشین را بشناسید که در این بخش به این موضوع می‌پردازیم.

صندلی ماشین نوزاد یا کریر

صندلی ماشین نوزاد

این محصول برای نوزادان و نوزادان کوچک طراحی شده است و فقط رو به عقب نصب می‌شود. این محصول معمولا تا یک‌سال و نیم برای کودک قابل استفاده است. حتما می‌دانید که از نظر ایمنی حداقل تا یکسال واجب است که صندلی ماشین کودک رو به عقب نصب شود. همچنین این محصول می‌تواند به عنوان کریر با کالسکه‌ یا به تنهایی هم استفاده شود. این نوع صندلی ماشین از لحاظ ایمنی بهترین صندلی ماشین برای نوزاد است.

صندلی ماشین‌های تبدیلی

صندلی ماشین برای کودک

این محصول هم قابلیت نصب رو به عقب در زمان نوزادی و هم نصب رو به جلو در زمان نوپایی را دارد. معمولا با توجه به جثه کودک تا حدود ۴ سالگی قابل استفاده است و از نظر اقتصادی انتخاب به‌صرفه‌تری است.
صندلی های ماشین تبدیل شونده بزرگ‌تر و سنگین‌تر از صندلی‌های ماشین نوزاد هستند، اما می‌توان آنها را برای مدت زمان طولانی‌تری استفاده کرد.

بوستر

بهترین مارک بوستر

بوستر یا صندلی حامی به عنوان بهترین صندلی ماشین کودک برای کودکانی طراحی شده‌ است که قد و جثه آن‌ها برای نشستن روی صندلی ماشین رو به جلو بیشتر از محدودیت وزنی و قدی محصول است. اما هنوز قد این کودکان انقدر بلند نیست که بتوانند به تنهایی از خود کمربند ایمنی وسیله نقلیه استفاده کنند. بوستر ارتفاع کودک شما را بالا می‌برند تا کمربند ایمنی به درستی و ایمن روی سینه و باسن او قرار بگیرد. دو نوع بوستر وجود دارد. بوسترهای با تکیه‌گاه سر که به آن هیبرید هم می‌گویند و بوسترهای بدون تکیه‌گاه پشت. بوستر با تکیه‌گاه پشتیبانی از کودک دارد و بوستر بدون تکیه‌گاه هم قابل حمل و سبک‌تر برای جابجایی است.

صندلی ماشین ۳ در ۱

صندلی‌های ماشین کودک ۳ در ۱ نوعی صندلی‌ ماشین تبدیل‌شونده هستند که می‌توانند در حالت سوم به عنوان بوستر هم استفاده شوند. این محصول قابل استفاده از بدو تولد تا زمانی است که کودک شما دیگر به صندلی ماشین نیاز نداشته باشد. معمولاً در حدود سن ده سالگی دیگر کودک می‌تواند از کمربند ماشین استفاده کند. بعد از اینکه کودک به حداکثر سقف مجاز قد و وزن رو به عقب که توسط سازنده مجاز است رسید، می‌توانید از این محصول به عنوان بوستر استفاده کنید.

قابلیت شستشو

آخرین فاکتور در راهنمای خرید صندلی ماشین کودک قابلیت شستشو است. برای این منظور بهتر است صندلی ماشینی را انتخاب کنید که سطح پارچه آن صاف باشد تا راحت تر شستشو شود.


همچنین بخوانید: کریر بهتر است یا صندلی ماشین؟


قیمت و خرید بهترین صندلی ماشین کودک از فروشگاه کودکو

فروشگاه اینترنتی کودکو نمایندگی رسمی برندهای بی‌سیف، پگ‌پرگو، مکسی‌کوزی در بخش صندلی ماشین است. تضمین اصالت کالا و کیفیت محصول از خدمات کودکو است و با اطمینان می‌توانید از محصولات برند موردنظر خود خرید کنید. اگر هنوز برای انتخاب بهترین مارک صندلی ماشین کودک و مدل آن مردد هستید می‌توانید از طریق تلفنی یا واتسپ از کارشناسان فروش ما مشاوره لازم را بگیرید. حتی اگر از خرید خود هم پشیمان شدید تا ۷ روز فرصت مرجوع کردن صندلی ماشین را دارید. پس با خیال راحت از بخش صندلی ماشین کودک کودکو دیدار کنید و محصول مورد نظر خود را بررسی کنید.

سوالات متداول درباره بهترین صندلی ماشین کودک

معتبرترین استاندارد دنیا در تولید صندلی ماشین چیست و کدام برند این استاندارد را دارد؟

استاندارد I-Size بالاترین و معتبرترین استاندارد اروپایی است که در سال ۲۰۱۳ عرضه شد. این استاندارد محصولات برندهای مختلف صندلی ماشین را از لحاظ برخورد جانبی نیز تست می‌کند. اغلب صندلی ماشین‌های برند بی‌سیف و برخی از مدل‌های جویی و پگ پرگو این گواهی استاندارد را دارد.

بهترین مارک صندلی ماشین کودک چیست؟

مدل‌های مختلفی از برندهای با اصالت را می‌توان در لیست بهترین مارک صندلی ماشین کودک قرار داد اما به طور کلی بیسیف، پگ پرگو،جویی و مکسی کوزی در لیست بهترین ها قرار می‌گیرند.

جمع‌بندی بهترین صندلی ماشین کودک

در مقاله بهترین صندلی ماشین کودک از کودکو درباره نکات مهمی که در حین خرید این محصول باید در نظر بگیرید صحبت کردیم. گفتیم که قد، وزن و استایل بدنی کودک و همچنین ایمنی و بودجه مورد نظر خود را تعیین کنید تا برای خرید صندلی ماشین سردرگم نباشید. اما یادتان باشد که هیچ گاه ایمنی را فدای بودجه نکنید. در معرفی بهترین مارک صندلی ماشین کودک نیز برندهای معتبر را بررسی و برخی مدل‌های پیشنهادی را با هم مرور کردیم. یادتان باشد که نیاز شما و کاربرد محصول مهم‌ترین نکته برای انتخاب صندلی ماشین کودک و در مرحله بعد ایمنی محصول است. پس نه بر اساس پیشنهاد فروشنده سیسمونی بلکه نیاز خود خرید کنید و از آن لذت ببرید.

اگر می‌خواهید با کاملترین چک لیست سیسمونی آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم مقاله کودکو را در این خصوص مطالعه کنید.

منابع

https://www.consumerreports.org/babies-kids/car-seats/buying-guide/

https://ucsg.safekids.org/basic-tips/buying/

4 دیدگاه

  1. مهسا در

    برای انتخاب صندلی ماشین بهترین مورد برای فرزندتون، اولویت بذارید که صندلی ایمنی مناسب با اون باشه، که به اندازه و وزنش بخوره. ممکنه بخواین یک صندلی چندمنظوره برای کودک خود داشته باشید. فقط فراموش نکنید که نصبش رو هم درست انجام بدید و از ایمنی کودکتون مطمئن بشید.

  2. فیروزه در

    بهترین صندلی ماشین کودک صندلی ای هستش که متناسب با سن، وزن و نیازهای کودک باشه و از نظر ایمنی مورد تایید قرار گرفته باشه.

  3. مریم در

    به نظرم استفاده از صندلی کودک برای بچه ها خیلی مهم هستش. من حتی برای مسافت های کوتاه هم برای بچه م از صندلی کودک استفاده می کنم.

  4. سعیده در

    خیلی دلم می خواد صندلی ماشین بخرم برای پسرم اما واقعا گرونه. اگه بودجه اش رو دارید حتما بخرید چون به امنیت کوچولو ها خیلی کمک میکنه.

نظر بگذارید