11 پیشنهاد ساده و هیجان انگیز برای برگزاری جشن تولد کودکان

ایده های هیجان انگیز و ساده برای برگزاری جشن تولد کودکان

ایده برگزاری جشن تولد کودکان

برنامه ریزی جشن تولد کودکان

همه ما دوست داریم چند ایده جشن تولد کودک در ذهنمان داشته باشیم که علاوه بر کم هزینه و ساده بودن، بتوانیم جشن تولدی به یادماندنی و هیجان انگیز برای کودکمان برگزار کنیم. کودکو چند ایده جشن تولد کودک را که سرگرم کننده و بسیار ساده هستتند به شما پیشنهاد می دهد با این هدف که به آسان ترین شیوه روزی خاطره انکیز بسازید.

 جشن تولد نوزاد

برای اینکه جشن تولد نوزاد را خاطره انگیز کنید حتما لحظات زیبای تولد را با دوربین خود ثبت کنید تا بعدا از دیدن عکس های خاص آن روز لذت ببرید. علاوه بر این می توانید با انجام دادن بعضی کارها، این روز زا خاص تر جشن بگیرید. یکی از راه های خاص کردن جشن تولد نوزاد نوشتن یک  نامه برای نوزادتان است. خواندن این نامه وقتی که او بزرگ می شود تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود. فراموش نکنید که می توانید جشن را به سادگی برگزار کنید اما با ثبت لحظات و لذت برن از آن ها خاطره ای شیرین در ذهن خودتان حک کنید. می توانید از ایده هایی که در ادامه مطلب می خوانید، برای برگزاری جشن تولد نوزاد خود استفاده کنید.

ایده جشن تولد کودک

ایده جشن تولد کودک

 ۱۱ ایده برای برگزاری جشن تولد کودک

تزئین جشن تولد

یک نخ کاموای بلند را از یک سمت دیوار به سمت دیگر آویزان کنید. از قبل، چند تکه کاغذ رنگی یا مقوا را به شکل قلب، ستاره، دایره، ابر و … ببُرید. آن ها را بین بچه ها تقسیم کنید و از آن ها بخواهید آن ها را با رنگ ، اکلیل، یا وسایل دیگری که در اختیار دارید رنگ و تزئین کنند.

وقتی کارشان تمام شد، آن ها را از نخ کاموا آویزان کنید. این کاردستی تزئین زیبایی برای جشن تولد کودکتان می شود.
تزئین تولد

بازی شکار گنج

به بچه ها بگویید که گنجی از پادشاه در خانه مخفی است. برای اینکه بازی هیجان انگیز تر شود، به آنها بگویید که می خواهیم از دست سرباز های پادشاه فرار کنیم. یک راهنمای گنج هم هست که با نزدیک شدن بچه ها به گنج و با ضربات تند و کند روی میز آنها را راهنمایی می کند.

درست کردن جعبه گنج: یک جعبه بزرگ را با کاغذ طلایی و وسایلی که در دسترس دارید تزئین کنید. جعبه را پر از بسته های کوچک کادو کنید. می توانید اسباب بازی های کوچک، مداد رنگی یا شکلات را برای هدیه در نظر بگیرید.

جزیره های موسیقی

چند تکه کاغذ با اندازه مناسب را روی زمین بچسبانید و به بچه ها بگویید که این ها “جزیره” هستند. موسیقی شادی پخش کنید تا بچه ها دور این جزیره ها بچرخند و برقصند. وقتی موسیقی را قطع کردید، هر کدام از بچه ها باید روی جزیره ها بپرند (ممکن است چند نفر از آن ها روی یک جزیره جا شوند). بازیکنی که هر دو پایش روی جزیره جا نشد، از بازی خارج می شود.
بازی جشن تولد

ایده جشن تولد کودک

نمایش عروسکی

یک داستان معروف را برای بچه ها تعریف کنید. از دو یا سه نفر آن ها بخواهید در حین اینکه شما داستان را تعریف می کنید، آن را پشت میز با عروسک های نمایشی اجرا کنند. بقیه بچه ها هم نمایش را تماشا می کنند. این بازی برای خلاقیت کودکان بسیار مناسب و جالب است.

 ساخت گل سر

چند عدد تِل یا سنجاق سر ساده تهیه کنید. به دختر بچه ها چسب، گل های کوچک، دگمه، مهره رنگی یا روبان بدهید تا هر کدام از آن ها را با سلیقه خودشان تزئین کنند (از چسب ایمن استفاده کنید). بچه ها می توانند آن ها را به موهایشان بزنند و به عنوان هدیه تولد با خود به خانه ببرند.

پسرها هم می توانند کلاه های تولد ساده را با مهره ها و دکمه های رنگی یا زرورق تزئین کنند.

گل سر

ایده جشن تولد کودک

اسباب بازی های مخفی

یک ظرف بزرگ را پر از شن بهداشتی و یا لوبیا کنید. عروسک های پلاستیکی کوچک را در ظرف بیندازید و با شن مخلوط کنید تا مخفی شوند. بجه ها می توانند سر ظرف بیایند و دنبال آن ها بگردند.

 بازی والیبالِ بادکنکی

بچه ها عاشق این بازی می شوند. آن ها با این بازی تعادل و هماهنگی را هم می آموزند. ۲ تا از آنها ۲ سر طناب را نگه دارند تا تور والیبال درست شود. بقیه بچه ها بازیکنان تیم هستند. تیم اول بادکنک را پرتاب می کند تا از طناب رد شود. تیم دیگر نباید بگذارد بادکنک در زمین آن ها بیفتد و توپ را پرتاب کند. می توانید بچه ها را از موقعیت بازیکن به تور جابجا کنید تا هیجان بازی بیشتر شود.

 تزئین کیک جشن تولد

تعدادی کیک یزدی، اسپری خامه و اسمارتیز بخرید. کیک ها را بین بچه ها تقسیم کنید. و خامه و اسمارتیز را در اختیارشان بگذارید تا با سلیقه خودشان کیک ها را تزئین کنند.

تزئین کیک جشن تولد

 پخت پیتزا در جشن تولد

بچه ها را به دو گروه تقسیم کنید. به هر گروه یک خمیر آماده ی پیتزا بدهید. چاقوهای پلاستیکی و بشقاب های پلاستیکی داشته باشید. می توانید سبزیجات را به آن ها بدهید تا خرد کنند. آنها را راهنمایی کنید حالا سس بریزید، بعد سبزیجات و بعد پنیر. در نهایت پیتزا ها را در فر بگزارید و برایشان سرو کنید.

مینی بسکتبال

یک سبد بزرگ را با فاصله ی مناسبی از بچه ها بگذارید. چند عدد توپ پلاستیکی به آن ها بدهید. ازشان بخواهید در صف بایستند و به نوبت توپ را در سبد پرتاب کنند.

جایزه سورپرایز

قبل از اینکه بادکنک های جشن را باد کنید، یک تکه کوچک کاغذ که رویش یک عدد نوشته اید را داخل هر بادکنک بیندازید، و بعد بادشان کنید. وقتی جشن رو به اتمام بود، از هر کودک بخواهید یک بادکنک را بترکاند و عدد داخل آن را ببیند. از پیش، برای هر عدد یک جایزه در نظر بگیرید. و به هر نفر جایزه مرتبط با عددش را بدهید.

ایده جشن تولد کودک

ایده جشن تولد کودک

نظر بگذارید