ایده میان وعده های هیجان انگیز و اشتهاآور برای کودک بدغذا - مجله‌ی کودکو

ایده میان وعده های هیجان انگیز و اشتهاآور برای کودک بدغذا

به خاطر سخت غذا خوردن کوچولویتان درمانده شده اید؟ او میلی به خوردن میوه ها و سبزیجات ندارد؟
بدغذا بودن هم بخشی از قسمت تکامل و رشد کودک است و گذراست. اما می توانید با راه کارها و ایده هایی جذاب و جالب، و با همراه کردن
او در تهیه غذاها میل او به غذا خوردن را بیشتر کنید. ما برای شما چند ایده داریم:

میان وعده هیجان انگیز:

کودک بد غذا

کودک بد غذا

آقا شیرِ

اگر کودکتان میلی به صبحانه خوردن ندارد، این صبحانه جذاب و خوشمزه را برای او یا همراه او آماده کنید تا اشتهایش باز شود. یک پنکیک درست کنید. آن را در وسط بشقاب کودک بگذارید. دور پنکیک را نارنگی بچینید تا شبیه یال شیر شود. مانند تصویر، صورتش را با نصف توت فرنگی، دو عدد بلوبری یا کشمش تزیین کنید. با سس شکلات برایش دهان و سیبیل بکشید..
کودک بد غذا

کودک بد غذا

پنگوئن شکلاتی

این میان وعده را همراه او در یک روز پاییزی یا زمستانی درست کنید. دو عدد موز را نصف کنید. برگه زردآلو را به شکل پا و نوک ببرید. یک فنجان شکلات را در مایکروویو آب کنید. به آن 1 قاشق غذاخوری روغنی مانند نارگیل، هسته انگور، زیتون یا آفتابگردان اضافه کنید و هم بزنید. هر تکه از موز را مانند تصویر در شکلات فرو ببرید. می توانید برای چشم هایش هم از شکلات سفید استفاده کنید یا هر چیز سفید دیگر. وسط شکلات سفید با شکلات قهوه ای یک نقطه بگذارید. کمی دیگر از سس شکلات را برای نوک و پاهایش بزنید تا برگه زردآلو به موز بجسبد. پنگوئن ها را حدود 25 دقیقه در فریر بگذارید تا شکلات ببندد.

کودک بد غذا

کودک بد غذا

اتوبوس مدرسه

این اتوبوس خوشمزه را در بشقاب او پارک کنید تا از خوردن آن لذت ببرد. یک تکه نان تست جو را در بشقاب بگذارید. اطراف نان را با چاقو ببرید. یک تکه از آن را کنار بگذارید. یک برش پنیر گودا را مانند تصویر ببرید و روی نان بگذارید. یک تکه دیگر پنیر را به شکل نیم دایره برای جلوی اتوبوس برش دهید. تکه ای که از اطراف نان جدا کرده بودید را برای گلگیر اتوبوس روی پنیر بگذارید. چراغ ها و میله های جلوی اتوبوس را مانند تصویر از پنیر سفید برش بدهید. یک گوجه گیلاسی را از وسط نصف کنید و برای چراغ قرمز ماشین بگذارید. یک برش از گوجه فرنگی یا فلفل دلمه ای قرمز را برای دهانش قرار دهید. زیتون سیاه را صاف برش دهید و برای لاستیک هایش بگذارید. یک تکه کوچک زیتون سیاه را هم با نی جدا کنید و وسط چشم هایش قرار دهید. حالا این میان وعده ای است که او با هیجان بخورد.

کودک بد غذا

کودک بد غذا

جغد باهوش

این میان وعده از کراکر و پنیر خامه ای و بادام تهیه می شود. روی کراکرهای دایره ای پنیر خامه ای بمالید و با نوک چاقو حالت پر ایجاد کنید. کراکرهای دایره ای کوچکتر را برای چشم ها بگذارید. به دو عدد کشکمش کمی پنیر خامه ای بمالید و برای مردمک چشم ها استفاده کنید. مانند تصویر، یک عدد بادام را برای نوکش بگذارید و بقیه بادام ها را از طول نصف کنید و مانند پر روی کراکرها قرار دهید.

کودک بد غذا

کودک بد غذا

رنگین کمان خوراکی

ایده ای بسیار زیبا برای اینکه کودکتان سبزیجات تازه بخورد. یک کاسه کوچک را پر از دیپ مورد علاقه او کنید. فلفل دلمه ای به رنگ های مختلف را به صورت نواری برش دهید و مانند تصویر کنار هم و بالای کاسه بگذارید. دو تکه کوچک گل کلم را جدا کنید و انتهایشان خلال دندان بزنید و هر کدام را به کنار فلفل دلمه ای ها بچسبانید.

کودک بد غذا

کودک بد غذا

جوجه ی آناناسی

کودکتان میوه دوست ندارد؟ شاید با درست کردن این جوجه ی زیبا اشتهایش برانگیخته شود.

برای بدن جوجه، یک برش باریک سیب که هسته آن را جدا کرده اید استفاده کنید. ابتدا تکه های کوچک آناناس را به عنوان پرهای جوجه روی سیب بگذارید. برای چشم هایش از کشمش استفاده کنید. توت فرنگی را نصف کنید و برای تاج بگذارید. برای نوک و پاهایش هم از برگه زردآلو استفاده کنید.

پیشنهاد:

می توانید باقی مانده های میوه را با یخ، ماست و کمی عسل در مخلوط کن مخلوط کنید تا یک نوشیدنی شیرین و لذیذ داشته باشید.

نظر بگذارید