بهترین بازی های تقویت هوش کودکان ۲-۳ ساله - مجله‌ی کودکو

بهترین بازی های تقویت هوش کودکان ۲-۳ ساله

بازی افزایش هوش کودک

مطمئن باشید شما ساعت ها از انجام این چند بازی افزایش هوش کودک لذت می برید و علاوه بر این به رشد مهارت های کوچولویتان هم کمک می کنید.

بسکتبال در خانه:

چند کاغذ روزنامه را مچاله کنید تا شبیه توپ شود. قبل از بازی، وسایل شکستنی را دور کنید. سطلی را یک متر دورتر از او قرار دهید و ببینید چه کسی می تواند توپ را داخل سطل بیندازد. علاوه بر اینکه این بازی خیلی لذت بخش است، مهارت هماهنگی چشم و دست کودک را هم تقویت می کند.

نیفتی تو دریا:

وانمود کنید که فرش اتاق دریا است و از کودک تان بخواهید بدون اینکه پاهایش خیس شود به آن طرف اتاق برود. کوسن، مجله یا بشقاب های کاغذی را، که مثلا تخته سنگ هستند، روی فرش بچینید تا از آن ها کمک بگیرد. این بازی جالب به حفظ تعادل او کمک می کند.

یکی تو، یکی من:

می توانید از هر چیزی مانند کشمش یا مداد شمعی برای انجام این بازی استفاده کنید؛ مثلا یک مشت کشمش به او بدهید و از او بخواهید تا آن ها را تقسیم کند- “یکی برای تو، یکی برای من”– . دوست او یا عروسکش را هم به این بازی دعوت کنید، اینطور، او تقسیم کردن چیزها به سه قسمت را یاد می گیرد و از اینکه بازی را کنترل کند لذت می برد و علاوه بر این، با اعداد هم آشنا می شود.

بازی افزایش هوش کودک

حذف کردن:

این بازی را با ظرف میوه یا یک بشقاب بیسکوییت شروع کنید، مثلا چند عدد سیب و یک موز یا دو بیسکوییت ساده و یک بیسکوییت شکلاتی را جلوی او بچینید و از او بپرسید که کدام یکی با بقیه فرق دارد ؟ بعد از آن می توانید بازی را کمی مشکل تر کنید و از کارت های تصویری مانند اشکال و یا گل و درخت استفاده کنید. این بازی به کودک شما کمک می کند با مفاهیمی مانند “متفاوت” و “شبیه به هم” آشنا شود.

انداختن بطری ها:

چند بطری پلاستیکی خالی را با برچسب و کاغذ تزئین کنید. سه تا چهار عدد از آن ها را با فاصله یک متر از او روی زمین بچینید. یک توپ پلاستیکی نرم بردارید. از او بخواهید توپ را قل دهد. هرچه بیشتر تمرین کند، می تواند توپ را دورتر بیندازد. وقتی یکی از بطری ها را انداخت، به او بگویید چند بطری دیگر باقی مانده است تا او با شمردن آشنا شود.

این وسیله کجا می رود؟

تصاویر وسایل خانه را از مجله های قدیمی جدا کنید و ببُرید. سپس عکس ها را روی زمین پخش کنید و از کودکتان بپرسید هر وسیله کجا می رود. این بازی شانسی برای صحبت کردن با او و تقویت مهارت های گفتاری او است.

منبع: کودکو

نظر بگذارید