بهترین کریر نوزاد چه ویژگی‌هایی دارد و چه مارکی است؟ - مجله‌ی کودکو

بهترین کریر نوزاد چه ویژگی‌هایی دارد و چه مارکی است؟

هنگام خرید کریر نوزاد قطعا به دنبال بهترین کریر می‌گردید. اما واژه بهترین در اینجا به چه معنا است؟ خرید بهترین کریر به معنای انتخاب کاربردی‌ترین کریر برای شما و کودک است. در این مقاله ابتدا درباره مشخصات کریر استاندارد صحبت می‌کنیم و در ادامه کریر برندهای مختلف را بر اساس ویژگی مهم آن‌ها مرور می‌کنیم. در پایان شما می‌‌توانید کریر نوزاد را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.

مشخصاتی که در انتخاب کریر نوزاد باید مدنظر قرار داد

در این بخش ابتدا به مشخصات کریر خوب می‌پردازیم. اگر لازم است قبل از خواندن مقاله بهترین کریر، درباره کریر بچه بیشتر بدانید به مقاله کریر نوزاد چیست سر بزنید. یادتان باشد در قدم اول باید به نیاز خود و نوزاد توجه کنید. بهترین کریر، محصولی است که ویژگی مورد نیاز شما را دارد. منظور ما از ویژگی، امکانی است که استفاده از کریر را برای شما کاربردی‌تر می‌کند. در قدم بعدی ویژگی مورد نظرتان را در بین محصولات برندهای مختلف بررسی کنید و کریر مورد نظرتان را انتخاب کنید.

ایمنی

ایمنی اولین ویژگی از مشخصات کریر استاندارد است. یکی از کاربردهای اصلی کریر محافظت از کودک در حین رانندگی است. در دنیا استانداردهای مختلفی برای ارزیابی ایمنی کریر وجود دارد. یکی از این استانداردهای جدید I-SIZE است. بر اساس این استاندارد قد کودک مهم‌ترین فاکتور برای دسته‌بندی کریر است.وزن کودک در الویت دوم دسته‌بندی و بعد از فاکتور قد قرار دارد. تست‌های مختلف ارزیابی بر اساس استاندارد I-SIZE انجام می‌گیرد. تست برخورد از جلو، برخورد از عقب و تست برخورد جانبی. تست اخر یعنی برخورد جانبی در استانداردهای معتبری مثل ICEr44 انجام نمی‌شود. کریری که نمره ارزیابی قابل قبول در این تست دارد، از سر و گردن کودک بهتر محافظت می‌کند. علاوه بر استانداردهای بین‌المللی هنگام خرید کریر به ویژگی‌های ایمنی زیر دقت کنید:

مهار چند نقطه‌ای

صندلی ماشینیا کریر

دو بند شانه (یکی در هر طرف)، دو بند کمری (یکی در هر طرف) و یک بند بین پاها که در وسط به هم می‌رسند. کمربندهای کریرهای قدیمی مهار سه‌نقطه‌ای داشتند ولی در چند سال اخیر ایمن‌ترین کریرها مهار 5 نقطه‌ای دارند. مهارهای پنج نقطه‌ای باعث می‌شود نیروی ناشی از تصادف را در مناطق بیشتری از بدن پخش شوند. بنابراین کریر ایمن حتما باید مهار 5 نقطه‌ای داشته باشد.

محافظت در برابر ضربه جانبی

بعضی از مدل‌های کریر نوزادی فوم یا بالشتک اضافی در کنار سر کودک دارند که هم برای ایمنی و هم راحتی نوزاد مهم است.

پارچه قابل تنفس

اگر در هوای گرم زندگی می کنید یا زمان زیادی را در ماشین خود می گذرانید، پارچه کریر مهم است. یکی از مشخصات کریر خوب پارچه سبک و قابل تنفس است. اگر زیاد سفر می‌روید و از ماشین زیاد استفاده می‌کنید. پس کریری با بالاترین نمره ارزیابی در تست‌های ایمنی کاربردی‌ترین کریر برای شما است.

کریر سازگار با کالسکه

پیاده‌روی با کالسکه، گردش و خرید با کودکی که در کالسکه نشسته است بسیار مفرح است. بسیاری از خانواده‌ها هم اهل سفر با هواپیما هستند و دوست دارند کالسکه در سفر همراه آن‌ها باشد.پس نیاز شما انتخاب کریر سازگار با کالسکه نوزاد است. در این حالت صندلی نوزاد از ماشین خارج و روی کالسکه نصب می‌شود.

کریر سازگار با کالسکه

بیشتر برندها این حالت را به صورت ست صندلی ماشین و کالسکه با هم می‌فروشند. برخی برندها مثل بی‌سیف لیست کالسکه‌هایی را که صندلی ماشین به‌خوبی روی آن‌ها سوار می‌شود از جهات مختلف مثل ایستایی خوب منتشر کرده‌اند. می‌توانید به این لیست‌ها مراجعه کنید و کاربردی‌ترین کریر را بر اساس نیازتان خریداری کنید. اما اگر یک صندلی ماشین و یک کالسکه از برندهای جداگانه دوست دارید هم مشکلی نیست و راه حل دارید. آداپتور جداگانه‌ای برای سوار کردن کریر روی کالسکه خریداری کنید. در بخش لوازم جانبی کالسکه کودک فروشگاه کودکو می‌توانید انواع آداپتور نصب را ببینید.


همچنین بخوانید: بهترین کالسکه


قیمت

برای خرید کریر استاندارد نوزاد می‌توان تا حدود 15 میلیون تومان هزینه کرد. در گام اول باید بودجه خرید کریر را در نظر بگیرید و سپس بهترین کریر را در همان بازه قیمت انتخاب کنید. می‌دانید که نصب صندلی به سمت عقب برای نوزاد ایمن‌تر است و باید کریر رو به عقب نصب شود. پیشنهاد ما این است که اگر به دنبال استفاده اقتصادی‌تر از کریر بچه هستید و می‌خواهید استفاده بلند مدتی از کریر داشته باشید، صندلی با محدودیت وزنی بالا را برای خرید انتخاب کنید. از طرفی انتخاب کریر با داشتن بیس ایزوفیکس ممکن است قیمت کریر را کمی بالاتر ببرد اما به دلیل ویژگی نصب آسان با ایزوفیکس امنیت را هم به همان میزان بالا می‌برد. پس خرید کریر گران‌تر اما همراه ایزوفیکس خریدی مقرون‌به صرفه و منطقی است.

نگهداری و شستشوی آسان کریر

یکی ازمشخصات یک کریر کاربردی، شستشوی آسان است. صندلی ماشین نوزاد به سرعت کثیف می‌شود پس خوب است روکش کریر به راحتی قابل جدا شدن و شستشو با ماشین لباسشویی باشد. صندلی‌های ساخته شده با پارچه‌های صاف و مقاوم در برابر آب، راحت‌تر از صندلی‌های با پارچه بافت‌دار یا جاذب تمیز می‌شوند.

نصب آسان کریر

نصب آسان کریر

اگر دایم در حال بیرون بردن کریر از ماشین هستید و از گزینه حمل نوزاد با استفاده از کریر زیاد استفاده می‌کنید، بهترین کریر با توجه به نیاز شما، کریر با نصب آسان و راحت است. یکی از لوازم جانبی که به نصب آسان و سریع کریر کمک می‌کند ایزوفیکس است. نصب صندلی ماشین با ایزوفیکس راحت است و همین نصب آسان باعث می‌شود نصب صندلی ماشین صحیح و استاندارد انجام شود و در نتیجه ایمنی کریر هم بالا برود. همچنین مدلی از کریر را انتخاب کنید که متناسب با فضای ماشین باشد. برخی از صندلی‌های ماشین نوزاد بسیار بزرگ ممکن است عالی باشند اما در ماشین‌های کوچک‌تر به سختی جا بشوند. پس فضای عقب ماشین و راحتی کریر در نصب را در نظر بگیرید.

وزن کریر

سبک بودن کریر یک ویژگی در انتخاب کریر مناسب است. وزن کریر‌ها با هم متفاوت است بعضی سنگین‌تر هستند. اما این سنگینی به دلیل ویژگی مثل زاویه خوابیدن کامل کریر است. در عین حال انتخاب کریر سبک جابجایی و استفاده را بسیار راحت‌تر می‌کند.

لیست بهترین کریر نوزاد در بازار ایران

در بخش قبلی درباره مشخصات کریر خوب و ویژگی‌های آن صحبت کردیم . با ما همراه باشید تا کریرهایبرندهای مختلف رابر اساس ویژگی خاص آن‌ها بررسی کنیم.

بهترین کریر نوزاد از نظر نصب آسان

صندلی ماشین بی‌ سیف

نصب کریر بی‌سیف مدل ایزی‌گو بسیار ساده و کاربر پسند است. مراحل نصب تا حد امکان ساده شده تا احتمال خطا در نصب به حداقل برسد. این صندلی قابل نصب با ایزوفیکس هم هست.

بهترین کریر نوزاد از نظر ایمنی

در بین برندهای معتبر و مرغوب تولیدکننده کریر و صندلی ماشین نوزاد، کریر مدل ایزی گو برند بی‌سیف برنده تست ایمنی آداک در سال 2011 است. این کریر سبک و در عین حال بسیار مستحکم است. مدل ماژولار کریر ایزی‌گو دارای کمربند 5 نقطه‌ای و امکان نصب با ایزوفیکس است. این محصول را می‌توانید در صفحه کریر بی‌سیف ایزی گو مدل ماژولار (رنگ عاجی) ببینید.

برندهایی مثل مکسی‌کوزی و پگ‌پرگو هم دارای آخرین استانداردهای ایمنی I-Size هستند. برای مثال کریر مکسی کوزی مدل راک دارای بالشت اضافی برای افزایش راحتی و بالا بردن امنیت نوزاد است.

بهترین کریر مکسی کوزی

این کریر دارای حفاظت جانبی برای افزایش امنیت کودک و مواد جاذب بهبود یافته در قسمت بالای طرفین صندلی است و به همین دلیل ایمنی I-Size را ایجاد می‌کند. کریر برند پگ‌پرگو مدل ویاجو ویژگی قابیلت تنظیم تکیه‌گاه سر و کمربند ایمنی به طور همزمان و در 5 موقعیت مختلف را دارد.

کریر پگ پرگو

کریر پگ‌پرگو مجهز به سیستم حفاظت جانبی برای حفاظت کودک در مقابل ضربه‌های احتمالی از اطراف است. کریر مکسی کوزی مدل راک و کریر پگ‌پرگو مدل ویاجو در فروشگاه اینترنتی کودکو موجود هستند. برای دیدن ویژگی‌‌های این محصولات می‌توانید کریر نوزاد را ببینید. در بخش‌های قبل درباره اینکه ایزوفیکس به بالا بردن ایمنی صندلی ماشین نوزاد کمک می‌کند صحبت کردیم. برای خرید ایزوفیکس می‌توانید به لوازم جانبی صندلی کودک فروشگاه اینترنتی کودکو مراجعه کنید.

بهترین کریر نوزاد از نظر وزن

اگر به دنبال بهترین کریر با وزن سبک اما در عین حال ویژگی‌های منحصر به فرد هستید. کریر نوزاد مکسی کوزی مدل کابریو فیکس بسیار سبک با وزن 3 کیلو و پانصدگرم و دارای دستگیره ارگونومیک برای حمل آسان نوزاد است. کریر بی‌سیف مدل ایزی گو (رنگ فیروزه‌ای خاکستری) هم با وزن 3 کیلو و نهصد گرم کریر سبک و راحتی محسوب می‌شود.

بهترین کریر نوزاد از نظر قیمت

همیشه انتخاب گران‌ترین کریر به معنای انتخاب بهترین کریر نیست. بلکه کریرهایی در رده قیمتی متوسط هم پاسخگوی نیاز نوزاد به ایمنی و راحتی هستند. اگر اولویت شما برای انتخاب بهترین کریر، ویژگی قیمت است، کریر برند بریتکس انتخاب مناسبی است و قیمت مقرون به‌صرفه‌ای دارد.

کریر با قیمت مناسب

کریر بریتکس ویژگی‌هایی مثل مجهز بودن به سیستم حفاظت جانبی جهت امنیت بیشتر کودک هنگام ضربه‌‌های احتمالی از اطراف و کمربند مهار 5 نقطه‌ای دارد. کریر نوزاد بریتکس در فروشگاه اینترنتی کودکو موجود است. طراحی، ویژگی‌ها و رنگ‌بندی کریر بریتکس را در اینجا ببینید.

بهترین کریر از نظر سازگاری با کالسکه

کریر ست با کالسکه

کریر‌های برند بی‌سیف قابل نصب روی کالسکه میما است. صندلی ماشین نوزاد مکسی کوزی مدل پبل پلاس قابل نصب بر روی شاسی کالسکه‌های کویینی و مکسی کوزی و میما و برخی از برندهای دیگر کالسکه است. این کریر قابلیت نصب سریع و آسان هم دارد.

جمع‌بندی

در مقاله بهترین کریر ابتدا به ویژگی‌هایی که باید هنگام خرید کریر در نظر بگیریم پرداختیم و سپس بهترین کریر را از نظر ویژگی شاخص مثل وزن، قیمت، ایمنی، سازگاری با کالسکه در برندهایی مثل مکسی‌کوزی، پگ پرگو و بریتکس را مرور کردیم. مهم است که با توجه به نیاز شخصی خود کریر نوزاد را انتخاب کنید. مثلا بیشتر از کریر در ماشین استفاده می‌کنید یا بر روی کالسکه، قیمت برای شما در اولویت است یا برخوردار بودن از تمام ویژگی‌ها با کیفیت بالا. پس از بررسی تمام جوانب و ویژگی‌ها می‌توانید بهترین کریر بچه و کاربردی‌ترین محصول را انتخاب کنید. تمام این برندها در مدل‌های مختلف و طرح و رنگ متنوع در فروشگاه سیسمونی کودکو موجود است.


بیشتر در مورد کریر نوزاد بخوانید:

1 دیدگاه

  1. آرزو در

    سلام مامان‌های عزیز! می‌دونم انتخاب بهترین مارک کریر برای نی‌نی‌مون چقدر می‌تونه سخت باشه. من خودم خیلی تحقیق کردم و از تجارب بقیه مامان‌ها هم استفاده کردم تا بتونم برند BeSafe رو برای دخترم انتخاب کنم.

نظر بگذارید