فکر می کنید فرزندتان برای کلاس های آموزشی آماده است؟ - مجله‌ی کودکو

فکر می کنید فرزندتان برای کلاس های آموزشی آماده است؟

آیا فکر می کنید که کودکتان برای کلاس موسیقی، هنر و … آماده است؟

شکی نیست که کودکان از لحاظ جسمی و ذهنی بسیار فعال هستند. هرچند آن ها در این سن نیازی به آموزش رسمیِ هنر یا … ندارند، اما بعضی از آن ها از فعالیت های منظم کلاس های آموزشی کودک بیشتر لذت می برند.

کلاس های آموزشی کودکان سه فایده اصلی دارند: او با وسایل، بازی ها، لوازم و اسباب بازی های جدیدی آشنا می شود و کشف شان می کند که در خانه ندارد . علاوه بر این، شما هم می توانید با والدین کودکان همسال او آشنا شوید و وقت بگذرانید. همچنین کودک با همسالان خود ارتباط برقرار نموده و مهارت های اجتماعی او رشد می کند. وقتی به دنبال کلاس و برنامه مناسب می گردید، این موارد را در نظر داشته باشید:

کلاس آموزشی کودک

کلاس آموزشی کودک

ابتدا و در درجه نخست، سرگرمی

شما می خواهید کودک کمی آشنایی پیدا کند نه اینکه وارد دوره کارشناسی شود. برای مثال، مربی هنر باید از خلاقیت و کثیف کاری کودک استقبال کند نه اینکه به او تنها راه صحیح در دست گرفتن قلم را بیاموزد. مربی موسیقی باید او را برای همه ی راه هایی که می تواند ملودی و ریتم تولید کند تشویق کند نه اینکه به او نت ها را “آموزش“ دهد.

اگر روزی کودک نخواهد در این کلاس ها شرکت کند، نه شما و نه مربی او نباید او را مجبور به این کار کنید. (هرچند تشویق آرام و دوستانه خوب است و برای کودکانی که تازه وارد هستند، لازم است.) به یاد داشته باشید که کلاس ها نباید به یک جنبه از مهارت ها خیلی توجه و تمرکز کنند بلکه به جای آن برای ایجاد دامنه ای از مهارت های جسمی یا شناختی تلاش کند.

کلاس آموزشی کودک

کلاس آموزشی کودک

محرک اجتماعی

وقت گذراندن با همسالان، یکی از فواید اصلی این کلاس ها است. اما به یاد داشته باشید که ممکن است این موقعیت، به ویژه اگر به مهد کودک نمی رود، اولین باری باشد که در کنار همسالان خود قرار می گیرد. پس دقت کنید که کلاس او و همکلاسانش مناسب سنش باشند. همچنین، ارزش تعامل اجتماعی حاصل از این کلاس ها را برای خودتان هم دست کم نگیرید. می توانید با انسان های جالبی که شرایط مشابه شما را دارند آشنا شوید.

امنیت

فعالیت های کودکان نوپا فقط مناسب همین گروه سنی است و نه کودکان پیش دبستانی یا بزرگتر. دقت کنید که وسایل، لوازم و آموزش ها متناسب با سطح رشد کودکتان باشد.

کلاس آموزشی کودک

کلاس آموزشی کودک

آموزش شنا چطور؟

آکادمی اطفال کودکان آمریکا، آموزش رسمی شنا برای کودکان زیر ۴ سال را پیشنهاد نمی کند چون هنوز از لحاظ تکاملی آماده نیستند. هرچند، کلاس هایی که کودکان را با آب و قرار گرفتن در آب آشنا و او را برای شنا کردن آماده می نمایند، مفید و سرگرم کننده هستند. یکی از والدین باید با کودک در آب حضور داشته باشد و مربی ها باید با تکنیک های نجات غریقی آشنا باشند. اما فکر نکنید که شرکت کردن در این کلاس ها کودک را حتما از خطر غرق شدن نجات خواهد داد. کودکان هنگام شنا و یا قرار گرفتن در معرض آب حتی وان حمام، همیشه نیاز به نظارت والدین دارند.
خرید انواع لباس شنا کودک از سایت کودکو

این کلاس ها واقعا ضروری هستند؟

در یک کلمه: ضرورتا نه. کودک شما از بازی کردن با شما در خانه یا قرارهای بازی با دوستانش هم محرک های بسیاری دریافت می کند. اگر به شرکت کردن در کلاس ژیمیناستیک کودکان یا کلاس قصه گویی علاقه ندارد، او را مجبور نکنید. و اگر او علاقمند و اجتماعی است، بیش از حد برایش برنامه ریزی نکنید. (وقتی بزرگتر شود، زمان زیادی برای این کار خواهید داشت!)

نظر بگذارید