قلبم برای قلبت کمک به قلب کودکان - مجله‌ی کودکو

قلبم برای قلبت کمک به قلب کودکان

قلبم برای قلبت کمک به قلب کودکان

برای ما بنیانگذاران کودکو، به ویژه که خود مادر هستیم، کودکان، سلامتی آن ها و آینده شان اهمیت فوق العاده ای دارد.

در جستجو ما برای سهیم بودن و ایفای “مسئولیت های اجتماعی” با بنیادی آشنا شده ایم که هدف و فعالیتش در همین راستا است؛ حمایت کودکان با بیماری های مادرزادی قلبی.

بنیاد نیک ورزی شریان با هدف فراهم آوردن عمل جراحی رایگان برای کودکان با بیماری های قلبی مادرزادی تاسیس شد.

سابقا در ایران به دلیل محدودیت تعداد متخصصین قلب اطفال، لیست انتظار مراکز جراحی به بالغ بر ۳ سال می رسید. همچنین کمبود آموزش و مراقبت مناسب پس از عمل، احتمال بهبود این کودکان را کاهش می داد.
بنیاد نیک ورزی شریان در تلاش برای رفع این مشکل، با پزشکان و جراحانی از اقصی نقاط دنیا همکاری کرده و با ارائه عمل جراحی رایگان سعی بر این دارد که این کودکان را به سلامت به آغوش خانواده خود باز گرداند.
همچنین از این فرصت برای انتقال دانش و آموزش به کادرهای درمانی بیمارستان های داخلی استفاده کرده تا با تکنیک های پیشرفته و روشهای نوین جراحی آشنا شوند.
در پی این تلاش ها بهبود کودکان پس از عمل و در آی سی یو، از ۳۰٪ شانس نجات و ۲ هفته زمان در ریکاوری به ۷ ساعت و درصد بهبود چشمگیری افزایش یافته است.
فعالیت های بنیاد نیک ورزی شریان از دو سال پیش آغاز شده و تاکنون ۱۲۰ کودک تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.
این بنیاد، یک بنیاد مردم نهاد است که از راه کمک های مردمی هزینه های بسیار سنگین بیمارستانی، تجهیزات و داروها، دعوت از تیم های حرفه ای و … را تامین می کند. لازم به ذکر است که کلیه جراحان خارجی دعوت شده، عمل های جراحی را به صورت رایگان انجام می دهند.
در حال حاضر، بنیاد برای ماموریت های پیش رو نیازمند دستگاه ECMO می باشد تا انجام این عمل های جراحی امکان پذیر باشد.
قلب های بزرگی در پس نجات قلب های کوچک کودکان ما هستند. ما نیز با شعار “قلبم برای قلبت” و اختصاص دادن بخشی از سود کودکو در ماه های آینده تلاش می کنیم سهم کوچکی در این کار داشته و جزئی از آینده ی سالم و بهتر برای کودکان باشیم.
اگر مایل به همکاری و نیک ورزی به بنیاد شریان هستید، از وب سایت بنیاد دیدن کنید و یا با ما تماس بگیرید. منبع: کودکو

نظر بگذارید