پدر بودن آن قدرها هم سخت نیست! - مجله‌ی کودکو

پدر بودن آن قدرها هم سخت نیست!

پدر بودن آن قدرها هم سخت نیست!
نوپدران می خواهند ضمن اینکه رابطه ای دوستانه با فرزندشان دارند احترام خود را حفظ کنند و رابطه شان با توجه به ارزش ها و فرهنگ ایرانی شکل گیرد. گاهی کودک نسبت به پدر دچار دوگانگی می شود:

زمانی می تواند با پدر به راحتی بازی کند و زمانی دیگر باید به او احترام بگذارد و کمی حساب ببرد. چگونه به کودکمان کمک کنیم تا این رابطه را تفکیک کند؟

این هنر پدر است که حد و مرزها را مشخص کند و برای فرزندش توضیح دهد که ما با هم دوست هستیم ولی این خانه نظم و قانون دارد و باید آن را رعایت کنیم.
تماس نزدیک
کودک در کنار نوازش های ملایم مادر گاهی نیاز به آغوش گرم و پر قدرت پدر دارد. پوشاندن لباس نوزاد، تعویض پوشک و خوابیدن کنار او موجب نزدیکی کودک به پدرش می شود وکودک از شنیدن صدای ضربان قلب پدر آرامش می گیرد.

داستان های شب با صدای پدر!
دختر یا پسر بودن فرقی نمی کند همه ی کودکان نیاز به شنیدن صدای پدرشان نیز دارند. شب ها ، قبل از خوابیدن کودک بهترین فرصت است تا در کنار فرزندتان بخوابید و برای او داستان بخوانید .

بازی با کودک
زمانی از روز را به بازی با کودک اختصاص دهید و بازی هایی خاص و شوخی هایی مخصوص بین خودتان و کودک کشف کنید. توجه داشته باشید که در هنگام بازی حد و مرزها را مشخص کنید . حمام و آب بازی یکی از بازی های محبوب برای کودک است و شما می توانید در این مدت تمام نکات تربیتی را از طریق رفتارهایتان به کودک منتقل کنید.
هنگام غذا خوردن کنار مادر و کودک باشید.
غذاخوردن کودک یکی از زمان های بسیار مناسب برای نزدیکی به کودک است. حتی هنگامی که کودکتان از شیر مادرش تغذیه می کند در کنار آنها باشید و دستهای او را نوازش کنید. هنگامی که کودک بزرگتر شد او را در آغوش بگیرید و مانند مادر شیشه شیر و غذای کودک را به او بدهید.

زمان های سخت بهترین فرصت برای نزدیکی است!
تنها زمان خنده و شادی را با کودک سپری نکنید. کودکان هنگام گریه و سختی به مادرشان پناه می برند و باورشان این است که آغوش پدر پناهگاه خوبی برای لحظه های سختشان نخواهد بود. حضور شما در این زمان به کودک این اطمینان را می دهد که شما در تمام لحظات کنارش خواهید بود.

نزدیکی به فرزند اول با آمدن فرزند دوم! (مقاله ی کودکو)

وقتی فرزند دومتان به دنیا می آید، برنامه ای ترتیب دهید كه فرزند اولتان اوقات زیادی را با شما تنها باشد. کودکان کمتر از سه سال نیاز شدیدی به توجه والدین دارند. بعد از تولد فرزند دوم و با توجه به مشغولیت های جدید مادر، فرزند اول شما نیاز خواهد داشت كه اوقات زیادی را با پدرش به تنهایی به سر برد تا خیالش بابت علاقه و توجه و اعتماد والدین آسوده شود.

منبع: کودکو

نظر بگذارید